گزارش و تحلیل

بهشت خوراکی های خوشمزه

© Photo / Kamyar Adlبهشت خوراکی های خوشمزه
بهشت خوراکی های خوشمزه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
روز جمعه دکتر علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ورود نخستین گروه گردشگران خارجی از روسیه به کشور پس از لغو ممنوعیت صدور روادید و ابلاغ دستورالعمل نحوه حضور گردشگران در شرایط کرونا خبر داد.
این گروه گردشگری در سفر خود از کرمان اصفهان شیراز و تهران بازدید کردند.
همچنین در ادامه ورود گردشگران خارجی به ایران گروهی از کشور فرانسه نیز روز گذشته وارد ایران شدند.
ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران نیز روز گذشته مقررات ورود به ایران برای تمام مسافران خارجی بالای ۱۲ سال را اعلام کرد که بر اساس آن تست پی سی آر منفی کرونا و همچنین کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی برای ورود به ایران لازم است.
اتباع ایرانی نیز برای سفر به ایران تنها نیازمند تست پی سی آر منفی هستند.
خانم یلنا از گردشگران روس اهل مسکو در رابطه با سفر خود به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
من از نظم، تمیزی و مهمان‌نوازی مردم ایران لذت بردم، ایران به اندازه کافی در تاریخ غنی است و تمدن جهان از ایران شکل گرفته از جمله تمدن روسیه که با ایران در هم آمیخته است.
من قطعاً به تمام توریست ها و مردمی که دوست دارند تا کشوری جدید را ببینند ایران را پیشنهاد می کنم، من به بیش از ۳۵ کشور دنیا سفر کرده ام اما ایران کشوری متفاوت است، اگر بخواهم بین شهر هایی که در ایران به آنها سفر کردم یکی را انتخاب کنم قطعا انتخاب بسیار سخت خواهد بود چرا که تمامی آنها زیبایی خاص خود را داشتند اما در نهایت انتخاب من شیراز خواهد بود شهری آرام، زیبا و سرسبز.
توریست خارجی در ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
سفر آموزشی و آشنایی برای تورگردانان روس در ایران
خانم یلنا غذا های ایرانی را بسیار لذیذ توصیف کرد به طوری که مقاومت در برابر نخوردن بعضی از این غذا ها غیرممکن بود و ایران را بهشتی از خوراکی های لذیذ دانست.
آقای گریگوری از دیگر گردشگران روس اهل سن پترزبورگ نیز در توصیف ایران بیان کرد:
ایران نقش مهمی در منطقه اوراسیا دارد و از لحاظ تمدن و فرهنگ بسیار غنی است به نظر من تمام روس ها باید ایران را ببینند و از مشترکات میان یکدیگر لذت ببرند، علاوه بر آثار تاریخی و طبیعت زیبای ایران، شیوه زندگی مردم و طرز فکرشان نیز بسیار جالب است و برخلاف جوی که در رسانه‌ ها ایجاد شده قطعاً ایران یکی از امن‌ ترین کشور های خاورمیانه و حتی جهان برای سفر است.
اکثر مردم بر این باورند که ایران تنها کویری بزرگ است  ما نیز در ایران از کویر لوت بازدید کردیم اما قطعاً این کویر آن کویری نیست که جهانیان تصور می‌ کنند بلکه منطقه‌ ای اعجاب انگیز پر از شگفتی و زیبایی و نقطه ای بسیار خاص در جهان است و واقعاً باعث تاسف است که تاکنون راجع به این نقطه حیرت انگیز نشنیده بودیم.
آقای گریگوری ضمن تاکید بر این نکته که این اولین سفر وی به ایران نبوده افزود:
من شهر های بسیاری از ایران مانند بندرعباس، یزد، کرمان، اصفهان‌، کاشان، تبریز، شیراز را در سفر هایم به ایران دیده ام، متاسفانه شهری که در این سفر فرصت بازدید دوباره از آنرا نداشتم و بسیار از ان لذت برده بودم یزد است اما قطعاً در سفر بعدی ام به ایران بار دیگر به یزد خواهم رفت و از معماری و اصالت این شهر لذت خواهم برد.
البته که تمامی شهر های ایران زیبایی خاص خود را دارد و حتی شهر من سن‌پترزبورگ با اصفهان خواهر خوانده است، هر دو شهر پایتخت فرهنگی و تاریخی دو کشور هستند و هر دو شهر به پل های خود مفتخرند.
یکی از مهمترین نکاتی که امیدوارم در سفر آینده به ایران شاهد آن باشم بهبود رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است چرا که یکی از بزرگترین چالش های ما در ایران عبور از خیابان ها بود.
آقای الکساندر دیگر گردشگر اهل سن پترزبورگ روسیه آشنایی مردم روسیه با ایران را بسیار اندک دانست و به خبرنگار اسپوتنیک در تهران گفت:
من از دیدن تک تک نقاط ایران لذت بردم و قطعاً یک بار دیگر با دوستانم به ایران سفر می کنم و زمان طولانی تری را برای گردش در ایران میگذارم.
 حتماً در سفر آینده‌ ام اصفهان را به عنوان یکی از مقاصد مهم در نظر خواهم گرفت و بار دیگر کلوتهای ایران را به مدت طولانی تری بازدید می کنم چرا که نقطه ای اعجاب انگیز از جهان درون ایران بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала