استقرار سامانه گنبد آهنین در جزایر گوآم

© Photo / Roscosmos/Anton Shkaplerovاستقرار سامانه گنبد آهنین در جزایر گوآم
استقرار سامانه گنبد آهنین در جزایر گوآم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.11.2021
اشتراک
ایالات متحده برای مقابله با تهدید موشک‌ های بالستیک چین در جزیره گوام واقع در غرب اقیانوس آرام، دست به استقرار سامانه گنبد آهنین ساخت اسرائیل زد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وال استریت ژورنال، آمریکا با دریافت دو سامانه موشکی گنبد آهنین از اسرائیل، برای تقابل با چین یکی از این سامانه‌ ها را در جزیره گوام مستقر کرده است.
ارتش آزادی بخش خلق چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی برای مانورهای چین + عکس
نشریه وال استریت ژورنال افزود: اگرچه این سامانه نمی‌ تواند موشک‌ های بالستیک با سرعت بالا را رهگیری کند، استقرار گنبد آهنین در جزیره گوام یک "راه حل موقت" برای موشک‌ های کروز چین مانند موشک های سی جی ۲۰ است که با سرعتی کمتر از سرعت صوت حرکت می‌کنند.  
رسانه‌ های جزیره گوآم ماه گذشته اعلام کردند که ارتش آمریکا گنبد آهنین را به همراه سامانه موشکی "تاد" در این جزیره مستقر کرده است.
جزیره گوام بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در غرب اقیانوس آرام است. در این جزیره بمب افکن‌ های بی‌-۲، جنگنده‌ های اف-۲۲ و اف-۳۵ مستقر هستند. آمریکا همچنین یک بندر نظامی در این جزیره در اختیار دارد تا زیردریایی‌ ها و ناوهای هواپیمابر این کشور بتوانند در آن پهلو بگیرند.  
ماه گذشته زیردریایی "یو اس اس کانکتیکات" که هنگام گشت زنی در دریای جنوب چین به یک مانع برخورد کرد، برای انجام تعمیرات در بندر گوام پهلو گرفت.  
تام کاراکو در اندیشکده مرکز مطالعات بین الملی و راهبردی به "وال استریت ژورنال" گفت که این جزیره برای استراتژی اقیانوسیه پنتاگون بسیار اهمیت دارد.  
وی افزود: اگر آمریکا نتواند از جزیره گوام دفاع کند، نشان دادن قدرت در منطقه اقیانوسیه مشکل خواهد شد.  
ارتش آمریکا ماه آگوست سامانه موشکی گنبد آهنین را آزمایش کرد. هر سامانه موشکی گنبد آهنین دارای ۲۰ موشک است.  
 آمریکا در سال ۲۰۱۹ دو سامانه گنبد آهنین را به قیمت ۳۷۳ میلیون دلار از اسرائیل خریداری کرد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала