صف کشتی های حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی

© Sputnik / Shiva Abshenasبندر چابهار ایران
بندر چابهار ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اطلاع داد که طی روزهای آینده ۷۲۴ هزار تن کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علی رضا محمدی کرجی ران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 2 میلیون و 268 هزار و 29 تن انواع کالای اساسی تخلیه شده که گندم و روغن خوراکی بیش‌ترین میزان را به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: روغن نباتی، برنج، ذرت، شکر، کنجاله سویا، کود، گندم و جو عمده کالاهای اساسی است که از طریق 46 فروند کشتی وارد بندرشهید رجایی شده و پس از تخلیه به دو شکل حمل جاده‌ای و ریلی روانه استانهای مقصد شده است. 
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد که میزان تخلیه گندم به عنوان یک محصول استراتژیک را در مدت یاد شده 798 هزار و 240 تن به وسیله 12 کشتی است. 
وی به واردات نیم میلیون تن روغن خوراکی از ابتدای امسال تا نیمه آبان ماه اشاره کرده و افزود:: این میزان روغن از طریق 17 فروند کشتی وارد بندر شهید رجایی شده که بخشی از آن بسته به نیاز بازار به کارخانجات فرآوری منتقل و بخش دیگر نیز درمخازن ویژه نگهداری این کالا ذخیره سازی شده است.
مدیرمنطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی  اطلاع داد: 12 کشتی با ظرفیت 724 هزار و 177 تن انواع کالای اساسی درحال انجام مراحل اسنادی هستند که هفت فروند کشتی حامل گندم، 2 کشتی روغن خوراکی، 2 کشتی حامل جو و یک کشتی  نیز حامل شکر بوده که پس از اتمام فرایند قانونی طی روزهای آینده در بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала