آیا تحریم های آمریکایی علیه شرکت‌های کوبایی لغو خواهند شد؟

© AP Photo / Ramon Espinosaکوبا
کوبا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
نامه‌ سرگشاده ۲۴۷ شرکت بخش خصوصی کوبا برای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ارسال شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «فرانسه 24»، ۲۴۷ شرکت بخش خصوصی کوبا در نامه ای خطاب به بایدن، از او خواستند در مورد تأثیر سیاست‌های فعلی دولتش در قبال کوبا که به طور قابل توجهی به مشاغل و خانواده‌های آنها آسیب می زند، تامل کند.
در این نامه آمده است: «ما در تلاش هستیم که از طریق کسب و کار آینده اقتصادی قوی برای خانواده‌های خود بسازیم تا کوبایی‌های مبتکر نیازی به مهاجرت برای داشتن کار مفید و رونق اقتصادی نداشته باشند».
افشاگری سفیر سابق آمریکا در اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
افشاگری سفیر سابق آمریکا در اسرائیل
در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار نیرو در بخش خصوصی کوبا وجود دارد که عمدتاً در صنایع گردشگری و خدمات فعالیت دارند اما همه‌گیری ویروس کرونا و تحریم‌های تشدید شده در دوران دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، کوبا را با بدترین بحران اقتصادی از سال ۱۹۹۳ به این سو تحت تأثیر قرار داده است.
بایدن در زمان مبارزات انتخاباتی وعده داده بود که برخی از تحریم‌های تشدید شده در دوران ترامپ را لغو کند اما انتظار می‌رفت که کوبا در ازای آن اصلاحات حقوق بشر را اجرا کند. کوبا از سال ۱۹۶۲ تحت تحریم‌های ایالات متحده بوده است، اما بخش خصوصی در دوره ای کوتاه مدت در دولت باراک اوباما شاهد رونق اقتصادی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала