پرداخت غرامت به قربانیان آزار جنسی کودکان توسط کشیش‌های مسیحی

© Photo / Danکلیسا
کلیسا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
کلیسای کاتولیک فرانسه برای پرداخت غرامت به قربانیان آزار جنسی اموالش را می‌فروشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از « رویترز»، کلیسای کاتولیک فرانسه برای پرداخت غرامت به قربانیان آزار جنسی اموالش را می‌فروشد. اسقف‌های کلیسای کاتولیک فرانسه روز دوشنبه با فروش بخشی از املاک و مستغلات این نهاد مذهبی برای دادن غرامت به هزاران قربانی آزار جنسی کودکان توسط کشیش‌ها مسیحی موافقت کردند.
ساخت نخستین کلیسا در عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.08.2018
ساخت نخستین کلیسا در عربستان سعودی
بر اساس نتایج یک تحقیق تکان دهنده بیش از سیصد هزار شهروند فرانسه در دوران کودکی مورد آزار جنسی کشیش‌ها قرار گرفته و دست کم ۳ هزار مجرم کودک آزار در کلیسای کاتولیک این کشور و نهاد‌های زیر مجموعه آن شناسایی شده‌اند.
کلیسای کاتولیک فرانسه نقش خود را در کودک‌آزاری سازمان‌یافته پذیرفت. اریک دو مولن بوفور، رئیس کنفرانس اسقف‌ها در کلیسای کاتولیک فرانسه گفت: « اعتبار مالی صندوق غرامت در نظر گرفته شده برای جبران خسارت قربانیان آزار جنسی در کلیسا با کمک‌‌های مومنان تامین نمی‌شود و اسقف‌ها تصمیم گرفته‌اند که برای این منظور اقدام به فروش بخشی از املاک و مستغلات کلیسا کنند و یا از بخشی از اموال خود هزینه کنند.
​ قرار است به زودی یک کمیسیون مستقل برای ارزیابی مطالبات تشکیل ‌شود و ما قصد داریم امکانات و منابع لازم را برای انجام این مأموریت و دادن غرامت به قربانیان فراهم کنیم».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала