سردار جلالی خبر از ارسال پرونده حمله سایبری سامانه سوخت به دستگاه قضایی داد

CC BY 4.0 / IRNA / سردار جلالی خبر از ارسال پرونده حمله سایبری سامانه سوخت به دستگاه قضایی داد
سردار جلالی خبر از ارسال پرونده حمله سایبری سامانه سوخت به دستگاه قضایی داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
سردار جلالی: بررسی‌های اولیه نشان داد که برنامه دشمن برای حمله سایبری به سامانه مدیریت سوخت، یک حمله زیرساختی ترکیبی از جنس سایبری بوده است که از چهار مولفه تشکیل می‌شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سردار غلامرضا جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران گفت: نخست بخش سایبری مبتنی بر استفاده دشمن از ضعف‌ها و آسیب‌پذیری‌های ذاتی سیستم سوخت رسانی، بخش دوم نیز قطع سیستم سوخت و عدم امکان خدمت رسانی به مردم بود. در بخش سوم نیز به دنبال استفاده از ظرفیت رسانه‌های بیگانه، برای برانگیختن مردم بود و بعد هم دعوت مردم به اعتراض و اغتشاش و آشوب.
مقام نظامی ایران: منطقه رزمایش را تحت پوشش رصد و پایش سایبری قرار دادیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
مقام نظامی ایران: منطقه رزمایش را تحت پوشش رصد و پایش سایبری قرار دادیم
جلالی با بیان اینکه این برنامه چهار مرحله ای تنها در مرحله نخست به هدف دست یافت، افزود: با سرعت عمل نهادهای متولی، خدمات سوخت رسانی، ظرف چند ساعت به صورت دستی به مردم ارائه شد. در ادامه به سراغ امن سازی اضطراری به صورت فوری رفتیم. به این صورت که بخش‌های مختلف، بررسی و مرحله به مرحله به سیستم وصل شد. محله نهایی نیز، امن سازی و مصون سازی نهایی است که هم اکنون در حال انجام است.
رییس سازمان پدافند غیرعامل ایران خاطرنشان کرد: بررسی‌های فنی این حادثه از سوی کارشناسان سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز به اتمام رسید و طی نامه‌ای به دادستان کل کشور و سازمان بازرسی پرونده این حادثه را برای رسیدگی قضایی به ترک فعل‌ها و سایر اقداماتی که لازم است در ادامه این مسیر اتخاذ شود، ارسال شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала