اقامت بدون واکسن و تست کرونا در ایران ممنوع شد

© Sputnik / Ilya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اقامت بدون واکسن و تست کرونا در ایران ممنوع شد
اقامت بدون واکسن و تست کرونا در ایران ممنوع شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
بر اساس پروتکل‌ بهداشتی مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ در مراکز اقامتی ایران از ورود مسافر و فعالیت شاغلان در این مراکز بدون کارت واکسن و یا تست "پی.سی.آر" منفی جلوگیری خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، جمشید حمزه‌ زاده رییس هیأت‌ مدیره جامعه هتلداران ایران، درباره بروزرسانی پروتکل بهداشتی در مراکز اقامتی، پیرو مکاتبه و اعلام معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دنبال اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در ایران از اول آذرماه ۱۴۰۰ خبر داد.
فرار از سربازی دیگر جریمه ندارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
کارت واکسن کرونا برای اعزام به خدمت الزامی شد
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، در نامه‌ای خطاب به علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران و سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران، اعلام کرد: با توجه به توسعه واکسیناسیون، پروتکل بهداشتی در مراکز اقامتی با رویکرد اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، برای اقدام و پیاده‌سازی در هتل، متل، مهمان‌پذیر و مهمانسرا، بومگردی و نظایر آن، به‌روزرسانی شده است و مسؤولیت نظارت آن با معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و رییس اتاق اصناف و واحدهای تابعه است.
همچنین تاکید شده است، مراکز اقامتی با رعایت پروتکل جدید، مجاز به فعالیت در تمام شرایط رنگ‌ بندی بوده و در صورت تغییر در مصوبات ستاد ملی کرونا مکلف به انجام مصوبات در هر زمان هستند.
وزارت بهداشت ایران، هتل‌ها، متل‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، مراکز اقامتی گردشگری و بوم‌گردی و همه مراکز مرتبط را ملزم به رعایت این پروتکل کرده و متذکر شده این مراکز در صورت عدم توانایی رعایت الزامات مرتبط، حق فعالیت نداشته و مسؤولیت این موضوع با رییس اتحادیه یا سازمان مسؤول است.
در این پروتکل تاکید شده است: مراکز اقامتی، به شرط انجام واکسیناسیون (یک دُز یا دو دُز) شاغلان یا تست PCR منفی معتبر حداکثر ۷۲ ساعت و رعایت این پروتکل، مجاز به فعالیت طبق طرح هوشمند محدودیت‌های مصوبه ستاد ملی هستند.
مشاغل این گروه برای ادامه فعالیت، باید دارای کارت واکسیناسیون یا تست PCR منفی ۷۲ ساعته باشند.
صحت‌ سنجی کارت واکسن یا تست PCR منفی ۷۲ ساعته توسط ناظران از طریق سامانه‌های موجود و در اختیار انجام شود.
درصورت عدم توجه به واکسیناسیون، با واحد مربوطه مطابق مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به عنوان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برخورد خواهد شد. (از جمله اقدامات قانونی مانند: عدم تمدید کارت بهداشت، و صدور عدم صلاحیت مشاغل برای دریافت پروانه.)
براساس این پروتکل بهداشتی، ارائه یا صحت‌ سنجی کارت واکسیناسیون یا تست PCR مشتریان در ورودی محل، ضروری است. (فرآیند نظارت با استفاده از سامانه موجود و در اختیار و کد QR کارت واکسیناسیون خواهد بود.)
از ورود افرادی که واکسیناسیون انجام نداده‌اند یا تست PCR منفی ۷۲ ساعته ندارند، باید جلوگیری شود.
خدمات‌دهنده موظف است کارت واکسن یا تست PCR منفی معتبر حداکثر ۷۲ ساعته خود را در معرض دید مشتری و ناظر قرار دهد.
دریافت وجه نقد ممنوع است و پرداخت‌ها ترجیحا به صورت آنلاین یا با استفاده از اپ‌ها و کارت‌خوان صرفا توسط مشتری صورت گیرد.
وزارت بهداشت همچنین عرضه غذا به شکل سلف سرویس را در مراکز اقامتی واقع در مناطق قرمز کرونایی ممنوع کرده است.
برای غربالگری شاغلان در دوران کرونا نیز به مراکز اقامتی توصیه شده است در صورت بروز هرگونه علائم مشکوک، تست سریع تشخیص کووید- ۱۹ را انجام دهند. بعد از گذشت ۱۴ روز از شروع علائم، در صورت بهبود بیمار، به ارائه تست PCR  منفی به منظور شروع کار نیاز نیست.
در بخش دیگر این پروتکل، توصیه شده است: تمام شاغلان بعد از ابتلا به بیماری کووید لازم است پس از طی دروان درمان و نقاهت، برای بازگشت به کارتوسط پزشک مورد ارزیابی قرار گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала