استقرار ۱۲ هزار نیروی ارتش لهستان در مرز با بلاروس+ویدئو

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر استقرار ۱۲ هزار نیروی ارتش لهستان در مرز با بلاروس
استقرار ۱۲ هزار نیروی ارتش لهستان در مرز با بلاروس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.11.2021
اشتراک
ورشو برای مقابله با سیل پناهجویانی است که می خواهند در ادامه مسیر مهاجرت به اروپای غربی، از خاک لهستان عبور کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ماچی وونسیک معاون وزارت کشور لهستان، از استقرار ۱۲ هزار نیروی نظامی، چهار هزار گارد مرزی، هزار و ۵۰۰ پلیس از جمله ۲۵۰ نیروی واحد مبارزه با تروریسم در مرز مشترک با بلاروس خبر داد.
این راهکار جدید ورشو برای مقابله با سیل پناهجویانی است که می خواهند در ادامه مسیر مهاجرت به اروپای غربی، از خاک لهستان عبور کنند.
دیروز دوشنبه، صدها تن از این پناهجویان تلاش کردند تا با عبور از حصارهای مرزی در منطقه "کوزنیکا" از بلاروس خارج شوند و راه خود را به سوی غرب اروپا ادامه دهند. در مقابل، نیروهای ارتش لهستان با اسپری گاز اشک‌ آور آنها را متفرق کردند.
کمیسیون اروپا و دولت ورشو مدعی هستند که موج مهاجرت به تحریک دولت مینسک و به عنوان یکی از ابزارهای جنگ ترکیبی استفاده می‌ شود تا واکنشی باشد به تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بلاروس. این درحالی است که بلاروس چنین ادعایی را رد می‌کند.
لهستان در مواجهه با سیل مهاجران، حالت اضطراری اعلام کرده و قرار است مرز مشترک با بلاروس را دیوارکشی کند.
علاوه بر این، پارلمان لهستان مصوبه‌ای را تائید کرده که به گفته فعالان حقوق بشر به منزله نقض قوانین بین المللی در قبال پناهجویان است. گزارش‌ها حاکی از آن است که سیل مهاجرت به شرق آلمان هم موجب نگرانی در گارد مرزی این کشور شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала