چرا آمریکا دیگر قصد تغییر چین را ندارد؟

© AP Photo / Carolyn Kasterآمریکا
آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
سالیوان: یکی از اشتباهات برخوردهای قبلی نسبت به چین این نظریه بود که با اجرایی کردن سیاست آمریکا، ما به تغییر ریشه ای سیستم چینی دست خواهیم یافت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «سی ان ان»، جیک سالیوان، مشاور رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت که یکی از اشتباهات برخوردهای قبلی نسبت به چین این نظریه بود که با اجرایی کردن سیاست آمریکا، ما به تغییر ریشه ای سیستم چینی دست خواهیم یافت. اما این امر دیگر هدف دولت بایدن نیست.
وی در توضیح گفت: «هدف سیاست آمریکا در رابطه با چین، عبارت است از شکلگیری شرایطی که «تحت آن ها دو ابرقدرت بتوانند در قالب سیستم بین المللی عمل کنند.
چین سامانه روسی خریزانتما-اس را کابوس پهپادها نامید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
چین سامانه روسی "خریزانتما-اس" را کابوس پهپادها نامید
ما می خواهیم که شرایط اینگونه همزیستی برای پیشبرد منافع و ارزش های آمریکایی مطلوب باشد».
گفتنی است که مشاور امنیت ملی آمریکا متذکر شد که دولت آمریکا به دنبال حفظ وضع کنونی در تایوان بوده و معتقد است که این، در راستای منافع همه طرفین است. آمریکا در تلاش برای همزیستی با چین بوده و دیگر قصد تغییر آن را ندارد.
همچنین اذعان داشت که واشنگتن دیگر در تلاش برای تغییر چین نیست و به دنبال راه‌هایی برای همزیستی با این کشور است. آمریکا و چین در حال مذاکره بر سر توافق تجاری ترامپ هستند و این گفتگوها نه تنها مالیات وضع شده بر کالاها، بلکه تمامی حوزه روابط تجاری دو کشور را شامل می‌شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала