ایران: آمریکا باید همه تحریم‌ها را یکجا بردارد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران: آمریکا باید همه تحریم‌ها را یکجا بردارد
ایران: آمریکا باید همه تحریم‌ها را یکجا بردارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران: آمریکا باید تحریم‌های ظالمانه را به صورت یکجا بردارد و تضمین بدهد که حقوق بین‌الملل را به سخره نخواهد گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیر مقامات آمریکا درباره گفتگوهای برجامی، گفت: آمریکا باید بداند عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند و درخواست‌هایی را داشته باشد.
خطیب زاده همچنین درباره سخنان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی‌آمریکا مبنی براین که ایران به برجام برگرد ما هم برمی گردیم و اظهارات وی درباره موجودیت رژیم اسراییل، گفت: رژیم اسرائیل خودش رژیم مخرب و متجاوز است و سیاست هایی که در پیش گرفته همه مبنای نامشروع بودن هر چه بیشتر این رژیم متجاوز است.
سالیوان: آمریکا برخلاف ایران آماده مذاکره برجام است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
سالیوان: آمریکا برخلاف ایران آماده مذاکره برجام است
وی افزود: ایالات متحده باید بداند که عضو برجام نیست و نمی‌تواند به اعضای دیگر برجام اظهاراتی را منتسب کند یا درخواست‌هایی داشته باشد و بهتر است اول برادری خود را ثابت کند.
 وی خاطرنشان کرد: ما خوشحال هستیم که آمریکایی‌ها  مدام اراده و نیت شان را تکرار می‌کنند شاید برای این است که فراموش نکنند که می‌خواهند تحریم‌هایی که به صورت غیرقانونی و فراسرزمینی توسط دولت قبلی ایالات متحده اعمال شد و توسط این دولت ادامه یافت و برخی اضافه شد را بردارند. اما آنچه که مهم است عمل هست.
وی خاطرنشان کرد: ما هر عملی از دولت فعلی آمریکا دیدیم، برخلاف جهت اعلامی آنها بوده است. مسیر آمریکا برای بازگشت به برجام روشن است. آنها باید تحریم‌های ظالمانه را به صورت یکجا و موثر بردارند و تضمین بدهند هیچ دولتی در آمریکا جهان و حقوق بین‌الملل را به سخره نخواهد گرفت و این رفتارها را تکرار نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала