کشف جسد اسکی‌باز آلمانی پس از ۳۸ سال

© Sputnik / Anton Denisovکشف جسد اسکی‌باز آلمانی پس از گذشت ۳۸سال
کشف جسد اسکی‌باز آلمانی پس از گذشت ۳۸سال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
جسد اسکی‌باز حرفه‌ای آلمانی که ۳۸ سال پیش در کوه‌های راکی آمریکا گرفتار بهمن و ناپدید شده بود، پیدا شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سی‌ان‌ان، در فوریه سال ۱۹۸۳، کوهنورد و اسکی‌باز معروف آلمانی به نام رودی مودر ۲۷ ساله تصمیم گرفت برای کوهنوردی و اسکی راهی کوه‌های سخت و صعب‌العبور راکی در کلرادوی آمریکا شود. برنامه‌ای که اسکی‌باز ۲۷ ساله در پیش گرفته بود، ۳ روزه بود اما وقتی حدود یک هفته از رفتن او به کوه راکی گذشت و خبری از وی نشد، هم‌اتاقی‌اش که نگران شده بود، پلیس و تیم‌های امدادی را باخبر کرد.
— Iran (@Iran54178526) November 8, 2021
​از آن زمان جست‌وجو برای یافتن اسکی‌باز گمشده آغاز شد. چندین تیم کوهنوردی راهی ارتفاعات راکی شدند و در میان برف‌ها به جست‌وجو برای یافتن ردی از رودی مودر پرداختند اما تنها توانستند غاری را پیدا کنند که ظاهرا وی یک شب را در آنجا استراحت کرده بود. در ادامه معلوم شد در مسیری که این اسکی‌باز حرفه‌ای قصد عبور از آن را داشت، بهمن سهمگینی فرود آمده و این احتمال مطرح شد که وی زیر بهمن گرفتار شده باشد. در آن زمان ۴ روز جست‌وجو از زمین و هوا برای پیدا کردن اسکی‌باز گمشده ادامه یافت و در نهایت به‌دلیل بارش شدید برف، این جست‌وجوها متوقف شد و پس از آن هرگز اثری از رودی مودر پیدا نشد.
در همه این سال‌ها خانواده اسکی‌‌باز جوان در آلمان در انتظار خبری از وی بودند تا اینکه مدتی قبل، کوهنوردی که به ارتفاعات راکی صعود کرده بود، اسکلت انسانی را دید که از میان برف‌ها بیرون زده بود. او ماجرا را به مرکز امداد و نجات گزارش کرد و اسکلت پیدا شده به پایین کوه منتقل شد. از همان زمان و با توجه به اینکه اسکلت در محلی پیدا شده بود که ۳۸سال قبل اسکی‌باز حرفه‌ای در آنجا ناپدید شده بود، احتمال اینکه اسکلت متعلق به وی باشد مطرح شد. در این شرایط آزمایش‌های مختلف انجام و در نهایت معلوم شد که اسکلت پیدا شده، متعلق به رودی مودر است و به این ترتیب قرار است بقایای جسد او به آلمان منتقل و در آنجا به خاک سپرده شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала