وزیر کار: نظام اداری ما ضد کارآفرینی است

© Sputnik / Arina Topolevaکسب و کار
کسب و کار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
کارآفرینی به‌معنای توانایی ایجاد یک کسب‌وکار سودآور و پایدار است. کارآفرینان ۱.۸ میلیون فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، حجت‌الله عبدالملکی، وزیر کار ایران، روز 8 نوامبر (دوشنبه)، اظهار داشت که نظام اداری ما ضد کارآفرینی است، گفت: نهادهای اجرایی بستر را فراهم می‌کنند تا کارآفرینان با توسعه تولید، فرصت شغلی یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری را ایجاد کنند.
وی در ادامه افزود:« کارآفرینی به‌معنای توانایی ایجاد یک کسب‌وکار سودآور و پایدار است. بار اقتصاد بر دوش کارآفرینان است و این افراد زمینه را برای تولید و اشتغال فراهم می‌کنند. بدون کارآفرینی، تولید شکل نمی‌گیرد و اشتغال اتفاق نمی‌افتد زیرا کسب‌وکار سودآور فرصت شغلی را ایجاد می‌کند.
ایمنی واکسن کرونا صد در صد نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
ایمنی واکسن کرونا صد در صد نیست
در حال حاضر با یک معیار عمومی حدود ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور داریم و اقتصاد ۸۵ میلیون نفر بر شانه‌های این افراد استوار است. اشتغال ۲۴ میلیون نفری به دلیل نوآوری‌های این افراد است.
برای حل مسئله بیکاری و مشکلات تولید، این ۴۰۰ هزار نفر باید تقویت و به تعداد آنها افزوده شود. اقتصاد ایران برای اینکه بتواند بر اساس ظرفیت‌هایش به حد مطلوب خود برسد، نیاز به دو میلیون نفر کارآفرین دارد که در اینجا نیاز به کمک نظام آموزشی و فرهنگی داریم تا به لحاظ تولید، درآمد سرانه و اشتغال در تراز خوبی از گام دوم انقلاب قرار بگیریم.
ما در یکی از پرظرفیت‌ترین اقتصادهای دنیا زندگی می‌کنیم؛ نیروی کار فراوان، منابع طبیعی زیاد، نقدینگی ۴۰۰۰ هزار هزار میلیارد تومانی، فناوری‌های نو و غیره داریم بنابراین چرا ظرفیت تولیدی ما به فعلیت نمی‌رسد؟ در پاسخ باید گفت علت اصلی آن است که فضای کارآفرینی و شرایط برای فعالیت این افراد مساعد نیست.
واکنش رئیسی به ادعای انتصابات فامیلی در دولت  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
واکنش رئیسی به ادعای انتصابات فامیلی در دولت
افزایش تعداد کارآفرینان به دو میلیون نفر یک برنامه میان‌مدت است اما در کوتاه‌مدت باید شرایط را برای ایفای نقش مؤثر کارآفرینان فراهم کنیم. کارآفرین از آب کَره می‌گیرد به شرطی آنکه کسی مانعش نشود بنابراین مهمترین کار ما این است که مانع کارآفرینان نشویم. نظام ضد کارآفرین از همان پایه و از دهه ۲۰ و ۳۰ شکل گرفت و پس از انقلاب نیز ساختارهای معیوب آن شکسته نشد.
در دولت سیزدهم و گام دوم انقلاب، جایگاه کارآفرینان متفاوت از گذشته خواهد بود. در مصوبات شورای عالی اشتغال برای تثبیت و ایجاد یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی، در گام اول توافقنامه‌هایی را با دستگاه‌های مختلف تنظیم کردیم. به عنوان مثال کارآفرینان بخش بهداشت و سلامت قرار است ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنند و وزارت بهداشت باید اقدام به تسهیلگری کند.
ما در شورای عالی اشتغال به نیابت از رئیس‌جمهور، از دستگاه‌های مختلف درخواست داریم که به کارآفرینان حوزه خود بها دهند و ارتباط وسیعی ایجاد کنند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала