ماکت ناو هواپیمابر آمریکایی برای مانورهای چین + عکس

© REUTERS / Xinhuaارتش آزادی بخش خلق چین
ارتش آزادی بخش خلق چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
ارتش چین اهدافی را به شکل یک ناو هواپیمابر آمریکایی و سایر ناوهای این کشور در کویر «تکله‌مکان» ساخته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، ارتش چین اهدافی را به شکل یک ناو هواپیمابر آمریکایی و سایر ناوهای این کشور در کویر «تکله‌مکان» ساخته است.
ماکت کامل یک ناو هواپیمابر آمریکایی و دست کم دو ناوشکن کلاس «آرلای بورک» بخشی از این اهداف است که در شهر «روکیانگ» در مرکز چین ساخته شده است. این سایت تقریبا شبیه به ماکت‌های هدف قبلی است که چین برای آزمایش نسخه‌های اولیه موشک‌های بالستیک ضد ناو DF-۲۱D استفاده می‌کرد.
پنتاگون برای مقابله با زیردریایی‌های روسیه یک گروه از ناوشکن‌ها ایجاد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
پنتاگون برای مقابله با زیردریایی‌های روسیه یک گروه از ناوشکن‌ها ایجاد کرد
بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، میله‌های عمودی متعددی که احتمالا برای ابزار دقیق به کار برده می‌شوند، بر روی آنها قرار گرفته‌اند که شاید برای انعکاس راداری و به منظور شبیه سازی روبنای ناوها استفاده شوند. این تاسیسات همچنین دارای یک سیستم ریلی گسترده است. تصویر ۹ اکتبر از کمپانی Maxar هدفی به طول ۷۵ متر با ابزار دقیق گسترده را بر روی ریلی به عرض ۶ متر نشان داد.
تجزیه و تحلیل تصاویر قدیمی ماهواره‌ای نشان می‌دهد که سازه هدف این ناو  ابتدا بین مارس و آوریل ۲۰۱۹ ساخته شده است. همچنین این سازه چندین بار بازسازی و سپس در دسامبر ۲۰۱۹ به طور اساسی منحل شد. این سایت در اواخر سپتامبر سال جاری میلادی بار دیگر به کار گرفته شد و سازه تا اوایل اکتبر به طور قابل توجهی تکمیل شده است.
چین چندین برنامه موشکی بالستیک ضد ناو تحت نظارت نیروی راکتی ارتش آزادی بخش این کشور دارد. موشک مستقر در زمین CSS-۵ Mod ۵ بردی بیش از ۸۰۰ مایل گره دریایی دارد و موشک CSS-۱۸ نیز با برد ۲۰۰۰ مایل گره دریایی نیز تحت اختیار ارتش این کشور است.
​این نخستین باری نیست که دولت پکن یک هدف به شکل ناو هواپیمابر می‌سازد، از سال ۲۰۰۳، این کشور از یک سکوی بتنی بزرگ، تقریبا به اندازه یک ناو هواپیمابر به عنوان هدف استفاده کرده است اما این سایت جدید در بیابان تکله‌مکان ۶۰۰ مایل دورتر است و بهتر می‌توان از آن استفاده کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала