عروس ایران، لقب کدام شهرهای شمالی است؟

رامسر ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
برای سفر به شهرهای شمالی بهانه خاصی لازم نیست! همین که دل‌تان هوس ملاقات با دریا داشته باشد یا تصور اقامت چند‌روزه در ویلا رامسر باعث شود از شدت ذوق بی‌خواب شوید، کافی است.
شمال و نقطه‌به‌نقطه شهرهای بی‌نظیرش، از بهترین مقاصد سفرهای یهویی و بی‌مقدمه به‌شمار می‌روند! اگرچه آشنایی بیشتر با شهرهای شمالی، جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های مشهورِ آن‌ها، می‌تواند کیفیت سفر را بالا ببرد.
در این مقاله عشاق گردشگری را به تماشای زیباترین شهرهای شمال از راه دور دعوت کرده‌ایم؛ این سفر ذهنی هم حال‌تان را خوب می‌کند و هم باعث می‌شود که انتخاب آگاهانه‌تری درخصوص اقامت در شهر شمالیِ مدنظرتان داشته باشید!
به‌طورقطع در سفر، استفاده درست از زمان اهمیت زیادی دارد. از آن‌جایی‌که رانندگی درطول سفر، خستگی‌های راه را قابل‌پیش‌بینی می‌کند، بهتراست با اجاره ویلا شمال یا کلبه‌های اقامتی خستگی سفر را از تن به‌در کنید.
بعدازآن نوبت انتخاب مقصد است؛ به این دلیل که شمال دریا‌دریا زیبایی دارد و لازم است برای بازدید از مناطق گردشگری برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. درست است که می‌گویند رامسر عروس شهرهای شمال است! اما شهرهای دیگر شمالی را هم می‌شناسید؟!
نوشهر دقیقا همان شهری است که مقام رامسر را به عنوان عروس شمال دچار تزلزل می‌کند. در بازدید از نوشهر اجاره ویلا واجب است، به این دلیل‌که برای تماشای ساحل فرصت بهتری داشته باشید. بازدید از دیوچشمه، تالاب ارواح، آبشار انگاس  و پارک سی‌سنگان یکی از بهترین اتفاق‌ها در نوشهر است.
سوغات معروف این شهر شیرینی برنجک است؛ اما سایر شیرینی‌های مازندرانی مثل پشت‌زیک، رشته‌به‌رشته و قماق هم در نوشهر طرفدار دارد. صنایع دستی مازندرانی‌ها هم که همیشه غوغا می‌کند!
از هرچه بگذریم، اجاره ویلا در گیلان و شهرهای دوست‌داشتنی‌اش خوشتر است. بندرانزلی شهری است که به‌واسطه این‌که بزرگ‌ترین بندر دنیا است، موردتوجه قرار گرفته است.
البته این باعث نمی‌شود که سایر مناطق گردشگری انزلی را نادیده بگیریم.
شهرِ نیلوفرهای آبی، نامی است که به بندرانزلی داده‌اند و الحق که برازنده است! در انزلی می‌توانید مراکز خرید زیادی را با قیمت‌های مناسب پیدا کنید. همچنین توصیه میکنیم که خرید سوغات مشهور این شهر، زیتون، انواع ترشی‌جات و شیرینی‌جات محلی، کلوچه‌های گیلانی و گل سرسبد آن‌ها یعنی رشته خوشکار را فراموش نکنید.
حتما به‌خوبی می‌دانید که رامسر، عروس شهرهای ایران نامیده می‌شود و ازقضا هوو هم ندارد! البته این عروسِ مهمان‌نواز و خوش‌رو، در عقد دائم طبیعت است؛ بکرترین طبیعتی که می‌توانید تصور کنید.
برای همین اگر قدم به شمال بگذارید و مخصوصا گذرتان به مازندران بیفتد، نادیده‌گرفتن اجاره ویلا در رامسر محال‌ترین کاری است که انجام می‌دهید.
باوجود این‌که شهر رامسر شهر کوچکی است، اما از نگاه گردشگری ارزش زیادی دارد که به اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:
وقتی قصد تجربه تله‌کابین رامسر را داشته باشید، یعنی قصد دارید که کل زیبایی‌های شمال را در چند لحظه به چشم‌های‌تان هدیه دهید. مسیر حرکت تله‌کابین از ساحل آغاز و به کوهستان ختم می‌شود.
در کنار این‌ها، امضای خدا پای طبیعت شالیزارها و جنگل‌هایی که در مسیر می‌بینید حیرت‌زده‌تان می‌کند. تله‌کابین رامسر یک انتخاب خوب برای کسانی است که فرصت کمی دارند، اما به چشم‌های‌شان قول قشنگ‌ترین تجربه‌ها در شمال را داده‌اند!
هرکجای رامسر را که بگردید، شگفتی‌تان بیشتر می‌شود! بوستان جنگلی صفارود در روستای جواهرده رامسر قرار دارد. اگر بخواهیم یکی از بکرترین مناطق شمال را توصیه کنیم، همین روستا و پارک جنگلی بی‌نظیر آن است.
بوستان جنگلی صفارود یک چشمه آب معدنی گوارا هم دارد که حجت را برای انتخابش به‌عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری رامسر تمام می‌کند. آلاچیق‌های کنار رودخانه، فضای مناسبی را برای حضور گردشگران فراهم می‌آورد اما اگر قصد حضور طولانی‌مدت در رامسر را دارید، اجاره ویلا همیشه گزینه مورداطمینان‌تری است.
فضایی را تصور کنید که جنگل‌ها و کوه‌ها کنار هم هستند و موجی از مه غلیظ سایه بالای سرشان است. درخت‌ها سر به فلک کشیده‌اند و دالانی از جنس بهشت، برای پیاده‌روی در این مسیر و پیوند جنگل با ساحل به وجود آمده‌است؛ این‌جا جنگل دالخانی رامسر است!
برای اینکه باتمام وجود زیبایی‌های دالخانی را احساس کنید، لازم است ساعات بیشتری را در این محل سپری کنید. بنابراین اقمات در ویلا رامسر یا انواع فرصت‌های اقامتی را پیش از سفر در نظر داشته باشید.
شهرهای شمالی معمولا ترشی‌جات و شیرینی‌جات مخصوص خودشان را دارند. رامسر هم از انواع نان و کلوچه سنتی، خوشمزه‌ترین‌های‌شان را گلچین می‌کند و در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.
موارد دیگری مثل عسل، ماهی، زیتون و برنج درجه‌یک شمال را می‌توانید از این شهر با بهترین کیفیت تهیه کنید.
یادتان باشد که سفر به شهرهای شمالی هرچند که از دور آسان به‌نظر می‌رسد، نیازمند آگاهیِ پیش از سفر است. مخصوصا در فصل‌هایی که آب‌وهوای شرجی ممکن است برای شخص شما اذیت‌کننده باشد.
همچنین برای لذت از زیبایی شمال، بهتراست مقاصد خود را از قبل مشخص کنید و به قول معروف، دائما از یک شاخه به شاخه دیگر نپرید!
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала