خطیب زاده: احمد مسعود به ایران سفر کرده است

© Sputnik / Shiva Abshenasسعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران به سوال درباره سفر احمد مسعود به ایران پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آنان پاسخ داد.
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی درباره سفر احمد مسعود به ایران بیان داشت: سفرها به ایران به صورت عادی با آگاهی کابل و دوستانمان در جهات مختلف جامعه مدنی و گروه‌های افغانستانی انجام می‌شده و شده است. هفته‌ای که گذشت در خصوص توافق بین شرکت توانیر و شرکت برشنا افغانستان درخصوص صادرات برق سفری انجام شد.
وی خاطرنشان کرد: همانطور که مستحضرید جناب آقای کاظمی قمی، نماینده ویژه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، در وزارت خارجه مستقر شدند و فعالیت هایشان را شروع کردند. ایشان به زودی سفری به کابل خواهد داشت و این رفت و آمدها بین کشورهای همسایه در سطح خود و با چارچوب هایی که در بیانیه تهران به دقت و شفافیت آمده در جریان بوده و ادامه خواهد یافت.
خطیب‌زاده در پاسخ به سوالی درباره به رسمیت شناختن طالبان افزود: ما الان در نقطه‌ای نیستیم که درباره مشروعیت هیأت حاکمه سرپرستی افغانستان صحبت کنیم. دولت فراگیر به شمول همه اقوام و قومیت‌ها در افغانستان به عنوان دولت مسئول، مسیری است که جامعه جهانی منتظر آن است. سیاست جمهوری اسلامی ایران روشن است، ما براساس خواست و اراده مردم افغانستان نمی‌توانیم مردم افغانستان را تنها بگذاریم و هیأت حاکمه سرپرستی هم به خوبی مواضع ایران و کشورها را می‌داند و از آنها خواستیم به عنوان هیأت حاکمه مسئول عمل کنند و در این راستا مسائل خودمان را بیان کردیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала