این نوشیدنی موجب زوال عقل شدید می شود

© Fotolia / Karandaevاین نوشیدنی موجب زوال عقل شدید می شود
این نوشیدنی موجب زوال عقل شدید می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
نوشیدن الکل می تواند باعث سندرم اختلال در حافظه شود. مواد خوراکی حاوی ویتامین بی1 از زوال زودهنگام عقل جلوگری می کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه دیلی اکپسرس، نوشیدنی های الکلی می توانند به مغز آسیب برسانند و به ایجاد زوال عقل کمک کند.
این 4 خوراکی را بخورید تا خطر زوال عقل کم شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.10.2021
این 4 خوراکی را نخورید تا خطر زوال عقل کم شود
کارشناسان سازمان علمی «انجمن آلزایمر» اعلام نمودند که نوشیدنی های الکلی از جذب ویتامین B1 در بدن جلوگیری می کند، این ویتامین برای مغز حیاتی است.
پزشکان توضیح دادند: "اگر بیمار اولین علائم یک اختلال شناختی خفیف را در مغز خود نشان دهد، ممکن است سندرم Wernicke-Korsakoff در مغز وی ایجاد شده باشد."
این کارشناسان در علم تغذیه خاطرنشان کردند که اگر مغز با خوردن الکل آسیب جدی ببیند، بیمار حافظه خود را از دست خواهد داد. ممکن است بیمار با موقعیتی مواجه شود که شکاف های موجود در حافظه خود را با خاطراتی که در واقع وجود نداشته پر کند. جوانان نیز ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.
پیامد دیگر ناتوانی در درک اطلاعات جدید یا تسلط بر مهارت های جدید خواهد بود، زوال عقل الکلی می تواند منجر به مشکلات تمرکز و تصمیم گیری در زندگی شود.
پزشکان توصیه کردند از رژیم غذایی حاوی غذاهای غنی از ویتامین B1 پیروی کنید. از جمله آنها می توان به ماهی، لوبیا، عدس، نخود سبز و تخمه آفتابگردان اشاره کرد که دارای ویتامین بی یک زیادی در خود هستند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала