ایران بر تلاش برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در عراق تاکید کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ایران بر تلاش برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در عراق تاکید کرد
ایران بر تلاش برای انتقال مسالمت آمیز قدرت در عراق تاکید کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران: ایران برای حفظ آرامش در عراق و انتقال مسالمت آمیز قدرت تلاش خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: در تماس تلفنی دیروز امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و فواد حسین، وزیر خارجه عراق روی این موضوع بحث شد که همه باید کمک کنیم تا مسببان، عاملان و آمران تلاش نافرجام برای ترور نخست وزیر عراق پیدا شود. مسیر ثبات عراق از مسیر همین همکاری‌ها و حکومت قانونی می‌گذرد لذا باید اجازه دهیم فضای مناسب برای نهادهای ذیربط قانونی و قضایی عراق ایجاد شود تا بتوانند درخصوص واقعه بررسی‌های دقیق‌تر داشته باشند.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
وزارت خارجه ایران: سوء قصد به نخست وزیر عراق محکوم است
سخنگوی وزارت خارجه همچنین در ارتباط با تحولات و حوادث اخیر در عراق گفت:‌ همه باید به حاکمیت قانون در عراق احترام بگذارند. آنچه که مهم است حفظ آرامش و ثبات در عراق است. همه گروه‌ها باید کمک کنند تا شاهد ثبات در عراق باشیم. بدخواهانی وجود دارند که دوست ندارند انتقال قدرت در عراق به صورت مسالمت‌آمیز باشد. ما همواره از تمام توان خود استفاده کرده‌ایم که دوستان‌مان در دولت عراق بتوانند در مسیر حکمرانی خوب و باثبات کارهای خود را انجام دهند.
خطیب زاده همچنین در پاسخ به پرسشی درباره میانجی گری ایران بین گروه‌های مختلف در عراق به ویژه پس از برگزاری انتخاب در این کشور گفت:‌ شرایط فعلی عراق شرایط میانجی گری نیست. دولتی مستقر دارد که با حمایت جامعه‌ بین‌المللی و کشورهای همسایه از جمله عراق در چارچوب قانون اساسی عراق فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و همان طور که پیش‌تر گفتم ما همواره از تمام توان خود استفاده می‌کنیم تا ثبات در عراق حفظ شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала