اظهارات زاخارووا در خصوص چگونگی بهبود روابط روسیه با آمریکا

© Sputnik / Kirill Kallinikovاظهارات زاخارووا در خصوص چگونگی بهبود روابط آمریکا با روسیه
اظهارات زاخارووا در خصوص چگونگی بهبود روابط آمریکا با روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که ایالات متحده آمریکا برای بهبود روابط با مسکو ملزم به برخی اقدامات است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه شامگاه یکشنبه در یک برنامه تلویزیونی گفت: ایالات متحده باید برای رفع انسداد وضعیتی که روابط دوجانبه با مسکو را متوقف کرده است، اقداماتی صورت دهد.
زاخارووا: آمریکا آرمان های آزادی خواهانه خود را از بین برده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
زاخارووا: آمریکا آرمان های آزادی خواهانه خود را از بین برده است
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود: این یک شانس نیست، این یک وظیفه خاص است که خانم نولاند (معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی) با آن روسیه را ترک کرد. اگر آنها می خواهند در آینده به سمت روابط عادی دوجانبه، از جمله در این راستا بروند، باید برای رفع انسداد وضعیتی که خودشان به بن بست کشیده اند، گام های عملی بردارند.
پیش از این، وزارت امور خارجه ایالات متحده، در قسمت ملیت شهروندان روسی را که برای دریافت ویزای آمریکا اقدام کرده بودند، کلمه "بی خانمان" را قید کرده بودند. براساس اسناد موجود در وب سایت دستگاه دیپلماسی آمریکا، متقاضیان "بی خانمان" شهروندان کشورهایی هستند که ایالات متحده در این کشورها نمایندگی کنسولی ندارد یا وضعیت سیاسی تا حدی ناپایدار است که به دیپلمات های آمریکایی اجازه نمی دهد این موضوع را بررسی کنند. درخواست ویزا برای این کشورها در کنسولگری یک یا چند کشور همسایه صورت می گیرد. در مجموع ده کشور از جمله سومالی، ونزوئلا، سوریه و ایران در این فهرست قرار دارند. وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد که روس ها می توانند برای ویزای آمریکا در "ورشو" درخواست دهند.
از اواسط ماه مه، سفارت آمریکا در مسکو کلیه خدمات ویزای غیر دیپلماتیک غیر مهاجرتی را به حالت تعلیق درآورده است و این امر را به تصمیم مقامات روسیه برای ممنوعیت استخدام پرسنل داخلی و خارجی مرتبط می کند. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала