پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

© AP Photo / Sajjad Safariپیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰
پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
سخنگوی ارتش ایران به تشریح پیام رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ در سواحل مکران تا عمق دریای عمان و مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند پرداخت.
به گزارش اسپوتنیک، امیر شاهین تقی‌ خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران، درباره رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در دریای‌ عمان در برنامه رادیویی "رویداد" بیان داشت: ارتش و مجموعه نیروهای مسلح همواره باید آماده باشند و در واقع حفظ و ارتقای این آمادگی، ضمانتی برای صلح پایدار در کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران است.
آغاز رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
آغاز مراحل اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش ایران
وی افزود: برای دستیابی به این آمادگی، باید نسبت به به‌ روز رسانی آموزش ها توجهی ویژه نماییم و بهترین صحنه برای تمرین این آموزش، رزمایش است که مبتنی بر صحنه های واقعی طراحی شده و شکل می گیرد و سربازان و درجه داران و افسران و امیران ما به تناسب و جایگاه مسئولیت خود، در این رزمایش سهیم هستند. رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ با حضور بخش هایی از نیروی زمینی، هوایی و دریایی در سواحل مکران تا عمق دریای عمان و مدار ۱۰ درجه شمالی اقیانوس هند و استان های جنوبی از سیستان و بلوچستان و هرمزگان آغاز شده است.
تقی‌ خانی ادامه داد: ماموریت اصلی این نیروها، دفاع از استقلال و تمامیت ارزی است و الحمدالله در تمرینات گذشته تا امروز نمونه های خوبی را از آمادگی روحی و رزمی در مجموعه ارتش داشته ایم. طراحی یک رزمایش مبتنی بر واقعیت، کاری دشوار است، خاصه اینکه در این رزمایش تمام گلوله های استفاده شده و نیز بمب و سلاح ها، جنگی است و هیچ سلاح و گلوله مشقی نداریم. وی همچنین این رزمایش را میدانی و عملیاتی دانست که دو گروه در آن فعالیت دارند که یکی مهاجم و دیگری مدافع هستند. همچنین هیئت داوران ایجاد وضعیت های مختلف کرده تا آمادگی نیروها را بسنجند.
سخنگوی ارتش ایران تاکید کرد: هشداری هم برای دشمنان داریم تا مراقب باشند هرگونه فکر نابخردانه در مورد جمهوری اسلامی و مرزهای ایران عزیز نکنند؛ چرا که ارتش و نیروهای مسلح با آمادگی کامل، در صدد پاسخگویی بر خواهند آمد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала