پاشینیان با فرمت «3+3» در قره باغ مخالفت کرد

© Sputnik / Asatur Yesayants /  مراجعه به بانک تصاویر پاشینیان با فرمت «3+3» در قره باغ مخالفت کرد
پاشینیان با فرمت «3+3» در قره باغ مخالفت کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
پاشینیان در جدیدترین سخنرانی خود اعلام نمود که حل و فصل قره باغ نباید در قالب احتمالی "3 + 3" مورد بحث قرار گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در خصوص فرمت 3 + 3 در مشکلات قره باغ گفت: مسائل حل و فصل قره باغ یا باز کردن ارتباطات حمل و نقل منطقه ای نباید در قالب احتمالی "3 + 3" مورد بحث قرار گیرد.
ممنوع شدن ورود کامیون های ایرانی به قره باغ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.10.2021
ممنوع شدن ورود کامیون های ایرانی به قره باغ
به گفته وی، دولت ارمنستان همکاری های منطقه ای را به عنوان یک تمهید مهم در برنامه خود گنجانده است و به همه ی امکانات تعامل در منطقه نیز علاقه مند است.
وی گفت: "مشکل در تفاوت‌های ظریف این راه حل ها است. موضع ما این است که فرمت 3 + 3 نباید در دستور کار خود موضوعاتی را که قبلاً در قالب‌های دیگر مورد بحث قرار گرفته است را بگنجاند. به ویژه، گشایش ارتباطات منطقه‌ای، حل و فصل منطقه کوهستانی قره باغ و غیره نباید در این فرمت قرار بگیرد. یعنی اگر این قالب یک دستور کار جدید و قابل قبول دوجانبه را به همراه داشته باشد، مثلاً ترانزیت اقتصادی منطقه ای، ممکن است جالب باشد، و ما ممکن است به این موضوع علاقه مند باشیم... همانطور که ممکن است فرمت «3 + 3» تنها قالب مورد علاقه ما نیست و ما این موضع را پیش از این ابراز کرده ایم."
پیش از این، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، گفته بود که این ابتکار برای ایجاد یک قالب 3 + 3 مورد بحث قرار گرفته است: سه کشور ماوراء قفقاز و سه همسایه بزرگ آنها روسیه، ایران و ترکیه قرار بود در این فرمت قرار بگیرند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала