واکنش آمریکا به تلاش برای ترور نخست وزیر عراق

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaواکنش آمریکا به تلاش برای ترور نخست وزیر عراق
واکنش آمریکا به تلاش برای ترور نخست وزیر عراق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
وزارت خارجه آمریکا حمله به اقامتگاه نخست وزیر عراق را یک اقدام تروریستی آشکار خواند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه آمریکا حمله هواپیمای بدون سرنشین به اقامتگاه مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق را محکوم کرد و این حادثه را "یک اقدام تروریستی آشکار" خواند و پیشنهاد کمک به تحقیقات را داد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که ایالات متحده گزارش‌های مربوط به حمله به اقامتگاه نخست‌وزیر را دنبال می‌کند و از اینکه می‌داند نخست‌وزیر آسیبی ندیده است، خوشحال است.
مصطفی الکاظمی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
حمله پهپادی به خانه نخست وزیر عراق نافرجام ماند
این اقدام تروریستی آشکار، که ما قویا آن را محکوم می کنیم، قلب کشور عراق را هدف قرار داده است. ما در تماس نزدیک با نیروهای امنیتی عراق هستیم که از حاکمیت و استقلال عراق دفاع می کنند و پیشنهاد کمک به بررسی این حمله را داده ایم. تعهد به شرکای عراقی ما تزلزل ناپذیر است. ایالات متحده در کنار دولت و مردم عراق است.
رسانه ها یکشنبه شب گزارش دادند که محل اقامت نخست وزیر عراق در بغداد مورد هدف پهپاد قرار گرفته است. آژانس محلی INA به نقل از آژانس‌های امنیتی عراق بعداً گفت که نخست‌وزیر در تلاش برای ترور با هواپیمای بدون سرنشین آسیبی ندیده است. خود الکاظمی در توییتر خود سلامتی اش را تایید کرد. همزمان به گزارش خبرگزاری شفق، سه تن از محافظان نخست وزیر زخمی شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала