شرایط واردات خودرو به ایران مشخص شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شرایط واردات خودرو به ایران مشخص شد
شرایط واردات خودرو به ایران مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
به گفته نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس، بر اساس مصوب امروز این کمیسیون، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو محرکه آزاد امکان پذیر خواهد بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سیدجواد حسینی‌ کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس ایران، با اشاره به دستور کار نشست امروز کمیسیون متبوعش گفت:‌ در نشست امروز که با حضور نماینده دولت، شورای نگهبان و مرکز پژوهش‌ های مجلس برگزار شد، ایرادات شورای نگهبان به طرح ساماندهی صنعت خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
انتقاد نماینده مجلس ایران از گرانی های سرسام آور در کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
انتقاد نماینده مجلس ایران از گرانی های سرسام آور در کشور
وی افزود: براساس اصلاح صورت گرفته، واردات خودروهای خارجی به ازای صادرات خودروی ملی، صادرات قطعات خودرو و خدمات فنی برای صنایع نیرو محرکه آزاد خواهد بود. همچنین منشاء ارزی که برای صادرات اختصاص می‌ یابد، باید مشخص بوده و به تأیید بانک مرکزی برسد.
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: همچنین در نشست امروز مصوب شد که قطعاتی صادراتی باید با ثبت کد رهگیری صادر شود تا مجدداً و به شیوه‌ های دیگر وارد کشور نشود و در واقع صادرات حقیقی صورت گیرد. علاوه بر این مصوب شد که شرط داشتن نمایندگی رسمی از کمپانی خارجی برای واردات خودرو الزامی نباشد.
حسینی‌ کیا با بیان اینکه اصل این طرح برای تنظیم بازار خودرو و رقابت عادلانه تدوین شده است، عنوان کرد: گزارش کمیسیون صنایع در خصوص اصلاحات صورت گرفته بر روی طرح ساماندهی صنعت خودرو، فردا به هیئت رئیسه ارسال می‌ شود تا در نوبت بررسی در صحن قرار گیرد و احتمالاً هفته آینده نیز در صحن مجلس مطرح می‌ شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала