وزارت خارجه ایران: سوء قصد به نخست وزیر عراق محکوم است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان داشت که چنین حوادثی در راستای منافع طرف هایی است که به ثبات، امنیت و استقلال عراق تعرض کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سعید خطیب زاده ضمن محکوم کردن سوءقصد به نخست وزیر عراق، بر موضع ثابت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ثبات، امنیت و  آرامش در عراق تاکید نمود.
وی بیان داشت: این گونه حوادث را در راستای منافع  طرف‌هایی دانست که در ۱۸ سال گذشته به ثبات، امنیت، استقلال و تمامیت ارضی عراق تعرض کرده و با ایجاد گروه‌های تروریستی و فتنه انگیزی، در پی دستیابی به اهداف شوم منطقه ای خود بوده‌اند.   
خطیب زاده از سلامتی مصطفی الکاظمی ابراز خرسندی کرده و خاطرنشان کرد که مردم، دولت و جریان های سیاسی عراق با اتحاد و همبستگی، موجبات  توسعه و شکوفایی عراق را فراهم سازند.
گروه رسانه‌ای امنیتی عراق در بیانیه‌ای از سوقصد به جان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق خبر داد و اعلام کرد که این اقدام با حمله یک پهپاد بمب‌گذاری شده به محل اقامت وی در منطقه سبز بغداد با شکست روبرو شده است. در این حادثه آسیبی به نخست وزیر عراق وارد نشده است. 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала