نوشتن اسامی بانوان متوفی در اطلاعیه‌های مراسم ترحیم ممنوع شد و پیگرد قانونی دارد +عکس

© REUTERS / Antonio Bronicنوشتن اسامی بانوان متوفی در اطلاعیه‌های مراسم ترحیم ممنوع شد و پیگرد قانونی دارد +عکس
نوشتن اسامی بانوان متوفی در اطلاعیه‌های مراسم ترحیم ممنوع شد و پیگرد قانونی دارد +عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان خطاب به مدیر چاپخانه و خدمات کامپیوتری نوشت، نوشتن اسامی زنان در آگهی ‌ترحیم ممنوع است.
به گزارش اسپوتنیک، طی روز‌های گذشته نامه‌ای با امضای عادل قربانزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ملکان از توابع استان آذربایجان شرقی منتشر شد که در آن خطاب به مدیر چاپخانه و خدمات کامپیوتری نوشته شده است: «از تاریخ ۲۵ مهرماه ذکر نام زنان در اطلاعیه‌های مجالس ترحیم ممنوع و پیگرد قانونی خواهد داشت.»

انتشار این اطلاعیه در فضای مجازی با موجی از واکنش کاربران در صفحات اجتماعی همراه شده است. کاربران بسیاری عنوان می‌کنند این اطلاعیه بر چه اساسی تنظیم و منتشر شده است و دلیل اصلی این موضوع چه می‌باشد و چرا شهروندان و مردم این سرزمین باید از چنین دستوری، بدون توضیح و دلیل پیروی کنند؟! گروهی از کاربران عنوان می‌کنند چرا در تبلیغات رسانه‌ها و نشان دادن زنان با اشکال مختلف، مسئله‌ای نیست اما با نام او پس از مرگش مسئله دارند، چه کسی پاسخگوی چنین تناقضاتی است؟!

غالب کاربران از دیدن چنین اطلاعیه‌ای متعجب‌اند و عنوان می‌کنند کجای جهان زندگی می‌کنیم و در کجای تاریخ ایستاده‌ایم؟! مگر می‌شود مردگان بی‌نام و نشان دفن شوند، چندی پیش نیز دستور پاک کردن عکس زنان از روی سنگ قبر آنان داده شده بود. این کاربران ضمن اظهار تاسف عنوان می‌کنند وای به حال ما که از سر مردگان‌مان نیز دست برنمی‌دارند و بسیار ناامید کننده است جامعه‌ای که تا به این حد منزلت زنان را زیر سوال می‌برند و در ادامه، خواستار عزل این مدیر هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала