شایگو: آمریکا توانایی روسیه را در مرزهایش محک می زند

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر شایگو: آمریکایی توانایی روسیه را در مرزهایش محک می زند
شایگو: آمریکایی توانایی روسیه را در مرزهایش محک می زند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
اشتراک
وزیر دفاع روسیه بیان کرد: فراخوان مداوم ناوهای جنگی آمریکا و سایر کشورها به دریای سیاه و نزدیک شدن آنها به مرزهای فدراسیون روسیه، تلاشی برای بررسی آمادگی نیروهای روسی برای حفاظت از مرزهای جنوبی این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، طی سخنانی ضمن انتقاد از تحرکات نظامی آمریکا و ناتو در دریای سیاه گفت: می دانید، این یک تلاش تقریباً مداوم برای آزمایش ما است، برای بررسی اینکه چقدر آماده ایم، تا چه اندازه کل سیستم را در امتداد سواحل دریای سیاه، به طور کلی در جنوب کشورمان ساخته ایم. آنها (ایالات متحده آمریکا) در این مورد، در این گونه بررسی ها و در چنین مانورهایی تنها نیستند.
گذرگاه دیاتلوف در روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.11.2021
چندرسانه ای
در جستجوی عجیب ترین و اسرارآمیزترین مکان های روسیه
بر اساس این گزارش، شایگو که این سخنان را در جریان برگزاری یک برنامه تلویزیونی مطرح می‌ کرد، گفت: وقتی یک کشتی جنگی متعلق به یک قدرت غیرمنطقه‌ ای وارد دریای سیاه می‌شود و متوجه می‌شویم که سلاح‌ های دقیق دوربرد حمل می‌ کند، وقتی می‌ بینیم که این سلاح‌ ها بر روی کشتی قرار دارند، مشخص می شود که کشتی به یک تور گردشگری نیامده، طبیعتاً ما آن را به دقت زیر نظر داریم و آن را دنبال می‌ کنیم و می‌دانیم که هرگونه اقدام تحریک آمیز در هر زمانی امکان پذیر است؛ همانطور که اخیراً در مورد ناوشکن انگلیسی انجام شد و البته باید از چنین مواردی جلوگیری کرد.
شایگو همچنین افزود: به بیان دقیقتر، البته این تقریباً یک تلاش دائمی برای آزمایش ما است تا ببینیم چه مقدار آمادگی داریم و چقدر سیستم (دفاعی) خود را به طور مؤثر در سواحل دریای سیاه و به طور کلی در جنوب کشورمان آماده کرده‌ایم.
وزیر دفاع روسیه در خصوص اقدامات تلافی جویانه کشورش در قبال تحرکات ناتو و آمریکا در دریای سیاه گفت: همانطور که متوجه شدم، آنها متعاقباً در حال برنامه ریزی مانورهایی مشترک با همسایگان ما هستند و قرار است تمرین‌ هایی با نیروی دریایی گرجستان و اوکراین نیز داشته باشند. اما ما نیز تمریناتی برگزار می‌کنیم و به انجام آن ادامه خواهیم داد.
در حال حاضر، ناو پرچمدار نیروی دریایی آمریکا مونت ویتنی و ناوشکن موشکی پورتر در دریای سیاه قرار دارند. اقدامات آنها توسط نیروهای روسی و ناوگان دریای سیاه رصد می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала