گمشدن سمعک پسربچه‌ی ۶ ساله، مردم استان آذربایجان شرقی را به چالش کشید +ویدئو، عکس

© Fotolia / Momijinohaگمشدن سمعک پسربچه‌ی ۶ ساله، مردم استان آذربایجان شرقی را به چالش کشید +ویدئو، عکس
گمشدن سمعک پسربچه‌ی ۶ ساله، مردم استان آذربایجان شرقی را به چالش کشید +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
تلاش و اتحاد بی‌نظیر مردم آذربایجان شرقی برای یافتن سمعک یک کودک ناشنوا بازتاب فراوانی در فضای مجازی داشته است.
به گزارش اسپوتنیک، در هفته اخیر عکس یک کودک با متن اعلامیه‌ی "برسد به دست راننده سمند سفیدی که در جاده اهر-تبریز دستگاه شنوایی این گل پسر هنگام خواب داخل ماشین افتاده و متوجه نشدن" منتشر شد و از شهروندان آذربایجانی خواسته شد که این اعلامیه را همراه با عکس این کودک به نام "حسین" که از توان شنیدن و حتی صحبت کردن محروم است، نشر دهند. مردم تبریز، اهر، ورزقان و حتی سایر نقاط استان نیز به مرور آن را در صفحات اجتماعی خود منتشر کردند.

به گفته‌ی پدر حسین، این کودک ناشنوا، شش سال پیش عمل کاشت حلزون انجام داده و سه سال پس از منتظر ماندن در صف نیازمندان به سمعک، دستگاه شنوایی خود را به صورت سهمیه‌ای دریافت کرده است. بر اساس گفته‌های پدر حسین، اکنون سمعک مخصوص این عمل را می‌توان به قیمت آزاد ۱۲۰ میلیون تومان و یا به صورت سهمیه‌ای و پس از انتظار چند ساله به قیمت ۶۰ میلیون تومان تهیه کرد اما خانواده حسین توان مالی تقبل این هزینه را ندارند در نتیجه از زمان گمشدن سمعک کودک خود همه جا را به دنبال آن گشته و در نهایت دست به انتشار اعلامیه زدند.

پس از انتشار گسترده موضوع گمشدن سمعک حسین ۶ ساله، مردم خیر آذربایجان شرقی تمام توان خود را برای پیدا کردن این سمعک و حتی تقبل هزینه برای خرید دوباره آن را به کار بستند. از خیران جوان گرفته تا خیران کهنسال تبریزی وارد عمل شده و حتی بهزیستی استان برای کمک به تهیه دوباره سمعک این کودک اعلام آمادگی کرد. اما تنها پس از گذشت ۲۴ ساعت از انتشار این اعلامیه که تمامی مردم بسیج شده و به دنبال سمعک گمشده بودند، کودک دیگری به نام "الهه" که قبلا مشکل حسین را داشت به یاری همنوع خود شتافت و سمعک خود را بدون دریافت هیچ مبلغی به حسین هدیه داد.

کاربران در صفحات اجتماعی از شنیدن خبر گمشدن سمعک حسین متاثر شدند اما از بخشش الهه، دختری که سمعک خود را به این پسربچه بخشید بسیار ابراز خوشحالی کردند. این کاربران معتقدند رخ دادن چنین اتفاقاتی در فضای مصداق بارز "بنی آدم اعضای یکدیگرند" است و این نشان می‌دهد همچنان انسانیت زنده است.

برخی از کاربران نیز با هشتگ سمعک حسین و هشتگ مهربانی الهه این موضوع را بازنشر می‌دهند تا به آنانی که قصد محدود کردن فضای مجازی با عنوان طرح صیانت از فضای مجازی و اینستاگرام را برای شهروند ایرانی دارند، بگویند که این فضا را نمی‌توان به علت عدم استفاده نادرست برخی کاربران، محدود کرد و فرصت کمک‌رسانی، درآمدزایی و آگاهی‌بخشی و بسیاری موارد دیگر را این مردم گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала