هجوم مردم چین به دنبال درخواست دولت برای ذخیره مواد غذایی +عکس، ویدئو

© AFP 2023 / Michele Eve Sandbergهجوم مردم چین به دنبال درخواست دولت برای ذخیره مواد غذایی +عکس، ویدئو
هجوم مردم چین به دنبال درخواست دولت برای ذخیره مواد غذایی +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
انتشار ویدئو‌هایی از هجوم مردم چین به فروشگاه‌ها و تلاش برای ذخیره مواد غذایی در شبکه‌های اجتماعی با واکنش کاربران همراه شده است.
به گزارش اسپوتنیک، دولت چین از شهروندان خود خواسته است تا اقدام به ذخیره مواد غذایی کنند و اما این فراخوان پس از آن اعلام شد که دولت تصمیم گرفت با موج محدود همه‌گیری که در کشور دیده شده مبارزه کند و احتمال می‌رود به دلیل محدودیت‌های وضع شده در این راستا، در زنجیره تامین مواد غذایی نیز اختلال‌هایی بوجود آید.

در اطلاعیه‌ای که عصر دوشنبه در سایت وزارت بازرگانی چین منتشر شد، از خانواده‌ها خواسته شد تا مقداری از مایحتاج اولیه خود را برای رفع نیازهای روزمره و شرایط اضطراری ذخیره کنند. در این اطلاعیه توضیح بیشتری در این باره که علت ذخیره مواد غذایی چیست و آیا کشور را کمبود مواد غذایی تهدید می‌کند، نیامده است.‌ وزارت بازرگانی چین از مقامات مختلف محلی نیز خواست که برای آسان‌سازی عرضه محصولات کشاورزی اقدام کنند، بر ذخایر گوشت و سبزیجاتی که در اختیار دارند نظارت داشته باشند و ثبات قیمت‌ها را نیز حفظ کنند.

کاربران نسبت به این خبر و اقدام چین واکنش‌های مختلفی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند. عده‌ای از کاربران عنوان می‌کنند که به احتمال زیاد دولت چین از یکسری موضوعات زودتر خبردارد و برای بار دیگر و اینبار به صورت آشکارا در حال انجام اقدامات و برنامه‌هایی برای سال ۲۰۲۲ هستند که نه به ساخت و انتقال ویروس و نه به جنگ ربط دارد و بعید هم نیست قحطی را در دنیا بوجود بیاورد چراکه مردم چین در حالت عادی فقط برای ۲ وعده نهار و شام هر روز خرید می‌کنند و به این شکل نیستند که برای یک ماه یک هفته خرید کنند و فرض کنید حالا بخواهند مواد غذایی ذخیره کنند چه می‌شود مخصوصا جمعیتی که چین دارد و یک چهارم جمعیت زمین را در بردارد و برای قحطی از الان پیشگیری می‌کنند و اگر در کشورهای دیگر قحطی بیاید قطعا با این سیاست و پیشگیری و اقدامات دولت چین، آن کشورها در شرایط بدی خواهند بود.

جمعی از کاربران هم به این موضوع اشاره داردند که دولت چین سیاست قوی را دربردارد و همیشه خیلی غیر‌مستقیم قدرت خود را به دنیا نشان داده است هر سال یک رویداد جهانی جدید از این کشور نمایان می‌شود طی این دوسال ویروس کرونا و حالا هم موضوعاتی همچون قحطی. برخی دیگر از کاربران از گذشت این دوسال و نزدیک شدن به سال جدید میلادی شگفت زده شدند و به این موضوع اشاره می‌کنند که باورش سخت است وارد ۲۰۲۲ می‌شویم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала