برنامه وزارت نیرو برای مشترکان پرمصرف برق در ایران

© Fotolia / peerawat444برق
برق - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
چند میلیون نفر در ایران مشترکان پرمصرف برق هستند؟
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ایران (پاون)، مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق اعلام کرد که تعداد مشترکان پر مصرف ۵ میلیون نفر است که از این تعداد ۸۵۰ هزار نفر دو برابر الگو، برق مصرف می‌کنند.
وی در ادامه افزود: «قبض برق ۲۵ میلیون مشترک برق کمتر از ۳۰ هزار تومان است. رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف به گونه‌ای است که گاه بین ۱۵ تا ۲۰ برابر یک مشترک کم مصرف، از برق استفاده می‌کنند. بررسی ها نشانگر آن است که اگر این مشترکان در پیک تابستان امسال مصرف خود را مدیریت می کردند، دچار خاموشی نمی شدیم.
هشدار سیا در مورد جنگ جهانی آب و هوا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
هشدار سیا در مورد جنگ جهانی آب و هوا
مشترکان به سه گروه کم مصرف یا خوش مصرف، پرمصرف و بسیار پرمصرف تقسیم می شوند. از بین ۳۰ میلیون مشترک خانگی، ۸۵ درصد یعنی حدود ۲۵ میلیون در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می گیرند که قبض برق آنها به طور میانگین کمتر از ۳۰ هزار تومان است.
از بین تعداد مشترکان پرمصرف، حدود ۸۵۰ هزار مشترک بسیار پرمصرف هستند که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می‌کنند. بر اساس طرحی که در حال بررسی های کارشناسی است، هزینه برق مصرفی مشترکان بسیار پرمصرف با نرخ تمام شده و غیریارانه‌ای محاسبه خواهد شد که جزییات آن پس از تصویب در هیات وزیران اطلاع‌رسانی خواهد شد.
در حال حاضر به‌منظور نصب ۵ میلیون کنتور هوشمند برای مشترکان پرمصرف برنامه‌ریزی شده است که امید است با انجام آن، این برنامه نیز در پیک تابستان سال ۱۴۰۱ مورد استفاده قرار گیرد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала