امیرعبداللهیان: تهران سابقه مذاکرات پیشین در وین را مد نظر دارد

© Photo / IRNAامیرعبداللهیان: تهران سابقه مذاکرات پیشین در وین را مد نظر دارد
امیرعبداللهیان: تهران سابقه مذاکرات پیشین در وین را مد نظر دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران در گفت و گوی تلفنی با همتای روس خود بر جدیت کشورش در لزوم بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات خود تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در گفت و گوی تلفنی با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت: تهران تجربیات دور قبلی مذاکرات آتی بر سر توافق هسته ای در وین را در نظر خواهد گرفت.
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
آمریکا: ما همچنان علاقه مند به بازگشت مشترک متقابل به تعهدات برجام هستیم
به نقل از کانال تلگرامی سفارت ایران در مسکو، امیرعبداللهیان در این گفت و گو با بیان اینکه جمهوری اسلامی سابقه و روند مذاکرات پیشین در وین را مد نظر دارد، تصریح کرد: ایران در مذاکرات آتی مطالبات خود را با قوت پیگیری خواهد نمود.
وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان ساخت که به هیچ وجه نباید در جدیت جمهوری اسلامی در گفت ‌و گوها و لزوم بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تردید داشت.
وزیر امور خارجه روسیه نیز در این تماس با تأکید بر اهمیت احیای برجام، تصریح نمود که همه طرف‌ها و در وهله نخست ایالات متحده می ‌بایست به تعهدات خود بازگردند. لاوروف همچنین یادآور شد که مسکو همواره بر لزوم توقف اقدامات مخرب آمریکا در قبال برجام تأکید داشته است.
لازم به ذکر است که مذاکرات در وین برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مورد برنامه هسته ای ایران و لغو تحریم های آمریکا در 29 نوامبر از سر گرفته می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала