نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند کشتی های جنگی به دریای سیاه اعزام کند

© REUTERS / Karl Ronstromنمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند کشتی های جنگی به دریای سیاه اعزام کند
نمایندگان کنگره آمریکا از بایدن خواستند کشتی های جنگی به دریای سیاه اعزام کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
مایک راجرز و مایک ترنر، دو نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند که برای دفاع از اوکراین، همچنین کمک رسانی نظامی به کی یف، به گسترش حضور نظامی ایالات متحده در دریای سیاه بپردازد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را نشریه دیفنس نیوز با استناد به نامه این قانونگذاران آمریکایی منتشر کرده است.
در این نامه آمده است: «در ارتباط با تمرکز اخیر نیروهای روسیه در مرز اوکراین، ما از دولت شما می‌خواهیم که اقدامات فوری و سریعی را  برای کمک رسانی به اوکراین در قالب اطلاعات و تسلیحات انجام دهد».
رزمایش نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
رزمایش نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه
علاوه بر این، راجرز و ترنر خواستار گسترش حضور نظامی ایالات متحده در دریای سیاه به منظور بازداشتن روسیه گردیدند
نمایندگان کنگره افزودند: «علاوه بر این، ما از شما می‌خواهیم که فوراً حضور نظامی مناسب آمریکا در منطقه را بررسی کرده و اقدامات مربوطه  را در راستای  تبادل اطلاعات بین ایالات متحده و اوکراین را آغاز کنید تا از وخامت بیشتر اوضاع جلوگیری شود».
پیشتر روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع خود گزارش داده بود که شماری از مقامات آمریکایی و اروپایی از گویا  "ازسرگیری تجمع نیروهای روسیه" در نزدیکی مرز با اوکراین نگران هستند. در  مطلب منتشره خاطرنشان می شود که این تحرکات به ویژه در هفته های اخیر و پس از پایان تمرینات نظامی مشترک گسترده فدراسیون روسیه با بلاروس "غرب 2021" آغاز شد.
2 نوامبر، نشریه آمریکایی پولیتیکو "تصاویر ماهواره ای" را منتشر کرد که به گفته وی، استقرار ارتش روسیه را "در مرز با اوکراین"  در منطقه اسمولنسک، که در واقع با اوکراین هم مرز نیست، نشان می دهد. در این مطلب نوشته شده بود که تصاویر ماهواره ای تجمع واحدهای زرهی، توپخانه و پیاده نظام را در منطقه یلنیا در استان اسمولنسک که فقط با بلاروس هم مرز است،  نشان می دهد.
وزارت امور خارجه روسیه گزارش تعدادی از رسانه های غربی مبنی اعزام نیروهای مسلح روسیه به مرز اوکراین را تکذیب کرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت که روسیه نیروهای خود را در قلمرو خود و بنا به صلاحدید خود جابجا می‌کند. به گفته وی، این کار هیچ کسی را تهدید نمی کند و نباید کسی را نگران کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала