مخالفت پنتاگون با دست برداشتن آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airمخالفت پنتاگون با دست برداشتن آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه
مخالفت پنتاگون با دست برداشتن آمریکا از اصل حمله هسته ای پیشگیرانه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
نشریه پولیتیکو به نقل از منابع خود می نویسد، وزارت دفاع آمریکا با وجود اصرار جو بایدن، رئیس جمهور این کشور نمی خواهد اصل حمله هسته ای پیشگیرانه را کنار بگذارد.
به گزارش اسپوتنیک، این نشریه می نویسد: بلند پروازی های چند دهه ای بایدن برای کاهش نقش تسلیحات هسته ای در توانایی های نظامی ایالات متحده به ویژه در زمانی که اطلاعاتی در مورد زرادخانه های رو به رشد چین و روسیه منتشر  می شود با مقاومت فزاینده ای از سوی پنتاگون مواجه شده است.
مقامات آمریکا در حال بحث در مورد اصل پیشدستی در حمله هسته ای هستند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
مقامات آمریکا در حال بحث در مورد اصل پیشدستی در حمله هسته ای هستند
پولیتیکو اذعان می کند که نظریه عدم پیشدستی در استفاده از سلاح های هسته ای اولین موردی است که مورد بحث قرار می گیرد و همچنین اینکه شاید اعلام شود که تنها هدف زرادخانه هسته ای ایالات متحده مهار جنگ هسته ای خواهد بود. هر دو کار به معنای انحراف مهمی از دکترین فعلی واشنگتن خواهد بودو
انتظار می‌رود نشستی در سطح عالی در  کاخ سفید درباره این موضوع در ماه نوامبر برگزار شود.
در مقاله پولیتیکو آمده است: «اما برخی در پنتاگون دنیا را متفاوت از رئیس‌جمهور می‌بینند، به‌ویژه به دلیل توسعه نیروهای هسته‌ای چین و مدرن‌سازی تسلیحات روسی. بنابراین، علیرغم این واقعیت که این بایدن است که تصمیم نهایی را در مورد وضعیت هسته ای نیروهای آمریکایی خواهد گرفت، وزارت دفاع در حال حاضر به دنبال راه هایی برای تأثیرگذاری بر رئیس جمهور بدون دادن انتخاب خاصی به او است. ».
یک منبع پنتاگون به این نشریه گفت که بعید است کنار گذاشتن حمله هسته ای پیشگیرانه به عنوان یکی از گزینه های توسعه نیروهای هسته ای به بایدن پیشنهاد شود. با این حال، جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا  این سخنان را "نادرست" خواند و گفت که "روند مفصلی" از بحث ها جریان دارد.
پیشتر روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داده بود که متحدان آمریکا در اروپا و اقیانوس آرام بر کاخ سفید تأثیر می گذارند تا از حرکت آمریکا به سمت اصل عدم پیشدستی در استفاده از سلاح هسته ای جلوگیری کنند. به گفته این نشریه، مخالفان تجدید نظر در چنین سیاستی شامل بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن و استرالیا هستند. بسیاری از این بیم دارند که بایدن در حال بررسی حرکت به سمت یک اصل "هدف یکسان  " است که طبق  آن ایالات متحده تنها در شرایط خاص قادر به استفاده از سلاح های هسته ای باشد.
مقامات ناتو بارها روسیه را بدون ارائه مدرک به توسعه طرح هایی برای استفاده از سلاح های هسته ای متهم کرده اند. در عین حال ایالات متحده آمریکا  به عنوان این ائتلاف از نظریه حمله پیشگیرانه دست برنداشته است.
مسکو بارها تاکید کرده است که تسلیحات هسته ای را صرفا  ابزار دفاعی می داند. علاوه بر این، دکترین هسته ای روسیه حمله پیشگیرانه را پیش بینی نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала