احتمال وقوع یک جنگ داخلی جدید در آمریکا

© Sputnik / Dmitry Parshin /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال وقوع یک جنگ داخلی جدید در آمریکا
احتمال وقوع یک جنگ داخلی جدید در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.11.2021
اشتراک
ایالات متحده آمریکا در وضعیت جنگ فرهنگی قرار دارد که می تواند به جنگ داخلی تبدیل شود.
به گزارش اسپوتنیک، جیسون هیل، استاد فلسفه در دانشگاه دی پل (شیکاگو، ایالت ایلینوی)، چنین احتمالی را مطرح کرده است.
به گفته جیسون هیل، سیاهپوست جامائیکایی تبار، مشکلات ناشی از نژادپرستی در آمریکا اکنون حل شده است. با این حال، در سال‌های اخیر، بخشی از جامعه متشکل  نئومارکسیست‌ها و حامیان جنبش جان سیاه‌پوستان مهم است (BLM)، مبارزه‌ای فعال علیه «برتری سفیدپوستان» و به اصطلاح با امتیازات سفیدپوست به راه انداخته‌اند. از سال 2020، این مبارزه، به نظر او، به ابعاد بی سابقه ای رسیده است.
گزارش وکلای سرشناس جهان از تاریخچه خشونت علیه سیاهپوستان آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.05.2021
گزارش وکلای سرشناس جهان از تاریخچه خشونت علیه سیاهپوستان آمریکا
این استاد دانشگاه اقدامات حامیان جنبش  BLM را تمایل به محو سفید پوستان از صفحه زمین خواند. وی ضمن توضیح موضع جنبش BLM گفت : "طبق نظر طرفداران این نظریه نژادی افراطی ، نوزادان سفیدپوست حتی بدون اینکه بدانند نژادپرست هستند."
هیل وضعیت کنونی را خطرناک می‌داند: آزادی‌ها در کشور از بین می‌رود و موانعی برای رشد یک نسل کامل از سفیدپوستان آمریکایی ایجاد می‌شود. امروزه حقوق سفیدپوستان در ترفیعات و مزایای اجتماعی زیر پا گذاشته می شود. این استاد دانشگاه معتقد است که برای بقای تمدن غرب و جامعه آزاد باید این گونه اعمال و اندیشه های توجیه کننده آنها را کنار گذاشت.
جنبش Black Lives Matter در دفاع از حقوق آمریکایی های آفریقایی تبار در سال 2013 ظاهر شد و در سال 2020 در شرایط اعتراضات گسترده  در ایالات متحده پس از قتل جورج فلوید سیاهپوست  آمریکایی توسط پلیس به شهرت جهانی رسید. اعضای BLM خواستار تحول سیستمی در امریکا بوده و معتقدند که قتل فلوید با تعصب نژادپرستانه در جامعه مرتبط بوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала