چین: آمریکا همچنان بزرگترین منبع تهدید هسته‌ای است

© AFP 2023چین: آمریکا همچنان بزرگترین منبع تهدید هسته‌ای است
چین: آمریکا همچنان بزرگترین منبع تهدید هسته‌ای است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت دفاع چین، آمریکا را بزرگترین منبع تهدید هسته‌ای در جهان دانست.
به گزارش اسپوتنیک، وو کیان، سخنگوی وزارت دفاع چین روز جمعه در واکنش به گزارش اخیر پنتاگون درباره افزایش توان نظامی چین اظهار داشت که ایالات متحده همچنان بزرگترین منبع تهدیدات هسته‌ای در جهان است.
پنتاگون: چین یک سه گانه هسته ای دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
پنتاگون: چین یک سه گانه هسته ای دارد
پیش از این وزارت دفاع آمریکا در گزارشی که روز چهارشنبه ۱۲ آبان به کنگره اين کشور ارائه کرد، اعلام داشته بود که افزایش قدرت هسته‌ای چین سریع‌تر از پیش‌بینی سال گذشته و هدف آن برابری و یا سبقت گرفتن از قابلیت‌های هسته‌ای آمریکا تا اواسط قرن میلادی فعلی است. پنتاگون در بخشی از این گزارش اعلام داشت که تعداد کلاهک‌های هسته‌ای چین تا شش سال دیگر می‌تواند به ۷۰۰ و تا سال ۲۰۳۰ به بیشتر از هزار مورد برسد.
سخنگوی وزارت دفاع چین بیان داشت: در سال‌های اخیر، ایالات متحده به توسعه قدرت نظامی در حوزه‌های هسته‌ای، فضایی و سایبری سرعت بخشیده است و همچنین در زمینه فناوری‌های مافوق صوت، بدون تشریفات از معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد و کوتاه‌برد و همچنین منع موشک‌های ضد بالستیک خارج شد.
وو کیان همچنین خاطرنشان کرد: آمریکا اخیرا وارد یک مشارکت سه جانبه در زمینه دفاعی و امنیتی (AUKUS) با استرالیا و بریتانیا شد که که به طور مصنوعی خطرات جدی اشاعه هسته‌ای را ایجاد کرد و ضربه‌ای جدی به نظام بین المللی منع اشاعه وارد کرد.
وی افزود: ایالات متحده دارای بزرگترین پتانسیل هسته‌ای جهان است و در عین حال به افزایش آن و کاهش آستانه هسته‌ای خود ادامه می دهد. ایالات متحده بزرگترین منبع تهدید هسته‌ای در جهان است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала