وزارت خارجه آمریکا نتوانست بطری ویسکی اهدایی به پمپئو به مبلغ 5800 دلار را پیدا کند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر وزارت خارجه آمریکا نتوانست بطری ویسکی اهدایی به پمپئو به مبلغ 5800 دلار را پیدا کند.
وزارت خارجه آمریکا نتوانست  بطری ویسکی اهدایی به پمپئو به مبلغ 5800 دلار را پیدا کند. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
اشتراک
وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا پس از تحقیقات، نتوانست یک بطری ویسکی ژاپنی به ارزش 5.8 هزار دلار را که به مایکل پمپئو، وزیر امور خارجه سابق این کشور اهدا شده بود، پیدا کند.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر توسط شبکه تلویزیونی  ABC News منتشر شده است.
توضیح داده می شود که منظور یک بطری ویسکی Suntory Hibiki  30 ساله است که پمپئو در سال 2019 از دولت ژاپن دریافت کرد. همچنین بازرسان یک سکه طلای یادبود و چند هدیه دیگر به ارزش ده ها هزار دلار که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ناپدید شده بود، پیدا نکردند. همزمان، وزارت امور خارجه 8 گلدان چینی و مسی کشف کرد که ارزش آنها در مجموع 20 هزار دلار است.
چهره جدید مایک پمپئو باعث تعجب همگان شد+عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.11.2021
چهره جدید مایک پمپئو باعث تعجب همگان شد+عکس
علاوه بر این، در گزارش منتشره خاطرنشان کرد که مقامات  دولت جدید هنگام ورود به انبار هدایا در ماه ژانویه آنرا "در وضعیت نامرتب" دیدند. همچنین در تحقیقات انجام شده مشخص شد تعداد زیادی از افراد  به انبار هدایا دسترسی داشته اند. از 3 اوت 2020 تا 31 ژانویه، 77 نفر برای ورود به انبار از کارت امنیتی استفاده کردند که در مجموع بیش از سه هزار بار وارد این محل شدند.
از آغاز این تحقیقات در اوت امسال اطلاع حاصل شد. دفتر بازرس کل احتمال می دهد که سیاستمداران آمریکایی در ماه ژانویه هدایایی را که قیمت انها  توسط مالیات دهندگان تامین شده از انبار  هدایای وزارت امور خارجه آمریکای برداشته باشند. در میان اقلام گم شده، کیسه های هدیه با سوغاتی های به یاد ماندنی است که برای رهبران کشورهای عضو گروه  G7 خریداری شده بود. این مجموعه شامل کیف های چرمی، سینی هایقلعی  و جعبه های مرمری بود. قیمت هر بسته با سوغاتی 680 دلار برآورد شد. قرار بود این هدایا در اجلاس کمپ دیوید در سال 2020 ارائه شود اما این نشست به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала