نماینده مجلس: شرایط برای مذاکرات رسمی با عربستان فراهم نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نماینده مجلس: شرایط برای مذاکرات رسمی با عربستان فراهم نیست
نماینده مجلس: شرایط برای مذاکرات رسمی با عربستان فراهم نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران اعلام کرد که شرایط برای مذاکرات رسمی با عربستان فراهم نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از شفقنا، محمود عباس زاده مشکینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با بیان اینکه به دنبال تقویت روابط با کشورهای همسایه هستیم، اظهار کرد: برای شروع مذاکرات رسمی با عربستان نیاز به مقدمات و روابط کارشناسی است اما هنوز این مقدمات فراهم نشده است.
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.10.2021
فضای دوستانه مذاکرات ایران و عربستان
محمود عباس زاده مشکینی در خصوص مذاکرات ایران و عربستان، گفت: علائمی از سوی عربستانی‌ ها شاهد بودیم که این علائم نشانه علاقمندی آنها برای بازسازی روابط بود؛ اما این علائم در حال حاضر کمی کمرنگ شده است؛ حتی بعضی از این علائم، معکوس شده است؛ درحالی که ایران کشور با ثبات و نظام سیاسی آن برآمده از خواست و اراده مردم است و به دنبال ارتباط با کشورهایی است که دارای ثبات سیاسی هستند و امیدواریم مواضع این کشورها به ثبات برسد تا تکلیف ایران هم مشخص شود.
وی در ادامه افزود: ما به دنبال تقویت روابط هستیم اما عملی کردن این اهداف، به ثبات مواضع کشورها بستگی دارد. سیاست ما آسیا محوری و همسایه محوری است که رسما اعلام کردیم و به ملازمات آن هم متعهد هستیم. لذا الان نوبت کشورها است که باید از این ظرفیت برای تقویت ارتباط استفاده کنند.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ایران خاطرنشان کرد: بارها اعلام کردیم که به دنبال ارتقاء روابط هستیم اما برای شروع مذاکرات رسمی نیاز به مقدمات و روابط کارشناسی است اما هنوز این مقدمات فراهم نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала