واکنش پنتاگون به برنامه پوتین برای ساخت سلاح با هوش مصنوعی

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش پنتاگون به برنامه پوتین برای ساخت سلاح با هوش مصنوعی
واکنش پنتاگون به برنامه پوتین برای ساخت سلاح با هوش مصنوعی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
اشتراک
نشنال اینترست: طرح‌های روسیه برای تبدیل شدن به کشور پیشرو در سلاح‌های هوش مصنوعی آمریکا را می‌ترساند.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سوسیو در مقاله ای برای نشنال اینترست می نویسد، اظهارات ولادیمیر پوتین مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد فعالانه تسلیحات با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی را توسعه دهد، برای پنتاگون نگران کننده است.
نویسنده این نشریه اطمینان دارد که پیشرفت روسیه در زمینه تسلیحات با دقت بالا، هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین سیستم های هماهنگی اقدامات نظامی، اتخاذ تصمیمات استراتژیک و سرکوب ارتباطات دشمن می تواند به منافع ایالات متحده آسیب زیادی وارد کند.
هوش مصنوعی؛ توسعه سریع توسط مسکو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
گزارش و تحلیل
هوش مصنوعی؛ توسعه سریع توسط مسکو
سوچیو گفت: طبق گزارشی درباره هوش مصنوعی و سلاح‌های خودکار در روسیه که اوایل سال جاری توسط مرکز تحلیل دریایی (CNA) منتشر شد، امروزه بیش از 150 سیستم نظامی مجهز به هوش مصنوعی در مراحل مختلف توسعه وجود دارد.
این کارشناس تاکید کرد که همکاری نزدیک و فزاینده روسیه و چین در زمینه فناوری های پیشرفته خطر خاصی برای آمریکا به همراه دارد. آنچه که ممکن است برای ایالات متحده نگران‌کننده‌تر باشد این است که تلاش‌های روسیه با همکاری فناوری پیشرفته با چین نیز پشتیبانی می‌شود. این گزارش از چین به عنوان شریک کلیدی روسیه در فناوری پیشرفته به طور کلی و هوش مصنوعی به طور خاص نام برد. همکاری مسکو در حال حاضر است و پکن به بخش دفاعی محدود شده است، اما روابط رو به رشد بین دو کشور می تواند استفاده از هوش مصنوعی را در تسلیحات گسترش دهد. در کنار سلاح های مافوق صوت روسیه و نیروی دریایی رو به رشد چین، این تهدیدی است که ایالات متحده و متحدانش باید جدی بگیرند، نویسنده خلاصه می کند.
پیش از این، ولادیمیر پوتین در دیدار با رهبری وزارت دفاع و شرکت های مجتمع نظامی-صنعتی، توسعه تسلیحات روسی را مورد بحث و بررسی قرار داده بود. به گفته رئیس جمهور روسیه، توسعه و تولید سریالی تسلیحات با فناوری پیشرفته یکی از زمینه های کلیدی است. او گفت که چنین کاری مستلزم «زمان، تلاش‌های اضافی، منابع مالی» است، زیرا پشت هر نمونه «کار طولانی و پر زحمت هزاران دانشمند، مهندس، برنامه‌نویس و دیگر متخصصان ما است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала