ناگفته‌هایی از جوکر ژاپنی هالووین که مترو را به آتش کشید +عکس، ویدئو

© Photo / Warner Bros. (2019)ناگفته‌هایی از جوکر ژاپنی هالووین که مترو را به آتش کشید +عکس، ویدئو
ناگفته‌هایی از جوکر ژاپنی هالووین که مترو را به آتش کشید +عکس، ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
اشتراک
یک مرد ژاپنی روز هالووین در لباس جوکر با چاقو به مسافران مترو توکیو حمله کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک مرد ۲۴ ساله ژاپنی که لباس جوکر بر تن داشت روز هالووین، ۳۱ اکتبر، با چاقو به مسافران یکی از خطوط متروی"توکیو" حمله و ۱۷ نفر را زخمی کرد. این حمله در قطار «کیو» در نزدیکی ایستگاه کوکوریو در حومه غربی شهر اتفاق افتاد. شاهدان می‌گویند که مظنون در ابتدا یک مایع شفاف مانند بنزین را در اطراف یکی از واگن‌های مترو پاشید و آن را آتش زد.

بر اساس گزارش پلیس و آتش نشانی، پس از این حمله ۱۷ نفر در بیمارستان بستری شدند. مرد هفتاد ساله‌ای نیز که از ناحیه قفسه سینه چاقو خورده در وضعیت وخیمی قرار دارد. شاهدان عینی گفته‌اند که آنها اول فکر می‌کردند که این حمله بخشی از یک نمایش هالووین است، زیرا ضارب لباسی شبیه جوکر در فیلم بتمن بر تن داشت. ویدئوهای پخش شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که مسافران تلاش دارند فرار کرده و از پنجره‌های قطار به بیرون بپرند. این حمله زمانی اتفاق افتاد که عده زیادی از مردم در راه میهمانی‌های هالووین بودند.

تصویری توسط یکی از شاهدان عینی در توئیتر منتشر شده که ضارب را پس از حمله با چاقو و اقدام و آتش زدن واگن نشان می‌دهد که به تنهایی در قطار نشسته و در حال کشیدن سیگار منتظر است تا پلیس او را دستگیر کند. ضارب سریعاً دستگیر شده و به اتهام قتل ناموفق مورد بازجویی قرار گرفته است. نیروهای آتش‌نشانی نیز به محل حادثه اعزام شده و افسران پلیس پس از دستگیری متهم جهت تأمین امنیت مترو در محل مستقر شدند.

این مرد خود را «کیوتا هاتوری» معرفی کرد و به پلیس گفت که می‌خواهد کسی را بکشد تا به اعدام محکوم شود. این متهم همچنین گفت: «از یک حادثه چاقوکشی که پیش‌تر در قطار اتفاق افتاده الهام گرفته است و شخصیت جوکر را تحسین می‌کرده.»
روزنامه سانکی نیز گزارش داده که این جوان «در کار و در رابطه دوستی شکست خورده بود و می‌خواسته که بمیرد.»

کاربران بسیاری به دنبال این اقدام وحشتناک در توئیتر و سایر شبکه‌های اجتماعی مختلفی را عنوان می‌کنند و به حمله‌های مرگبار با چاقو که طی چند سال اخیر در توکیو اتفاق افتاده است اشاره می‌کنند. آنها می‌گویند آگوست گذشته ۱۰ نفر در یک قطار در توکیو توسط یک مرد با چاقو مورد حمله قرار گرفته و مصدوم شدند. همچنین در سال ۲۰۱۹ نیز یک مرد به گروهی از دانش‌آموزان مدرسه که در کاواساکی منتظر اتوبوس بودند حمله کرده، دو نفر را کشته و حداقل ۱۸ نفر را زخمی کرد.

عده‌ای از کاربران عنوان می‌کنند شخصیت جوکر یعنی صدای اعتراض به بی‌عدالتی و استبداد، که این شخص با مسائل شخصی و بحران‌های زندگی خودش مفهوم این شخصیت را زیر سوال برده است! جمعی از کاربران هم عنوان می‌کنند گویا فیلم جوکر بسیار روی شخصیت و رفتار این شخص تاثیر گذاشته بود که چنین اقدامی وحشتناکی انجام داد و هالووینی متفاوت برای مسافران این قطار تدارک دید. برخی دیگر از کاربران هم نظر خود را طنزآمیز بیان می‌کنند و می‌گویند به زودی شاهد بارش بتمن در نواحی توکیو پایتخت ژاپن خواهیم بود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала