میزان ذخایر اورانیوم 20 درصد و اورانیوم 60 درصد در ایران اعلام شد

© Fotolia / Curioso Photographyمیزان ذخایر اورانیوم 20 درصد و اورانیوم 60 درصد در ایران اعلام شد
میزان ذخایر اورانیوم 20 درصد و اورانیوم 60 درصد در ایران اعلام شد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
اشتراک
بهروزکمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد که ذخایر اورانیوم ۲۰ درصد این کشور از ۲۱۰ کیلو عبور کرده و تاکنون همچنین ۲۵ کیلو اورانیوم ۶۰ درصد تولید شده است.
 به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، کمالوندی در سخنرانی خود در نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای  ایران خاطرنشان ساخت پیشرفت‌های صنعت انرژی اتمی ایران "در چرخه سوخت هسته‌ای از مرحله اکتشاف، استخراج ، تبدیل ، غنی سازی، تولید سوخت تا مدیریت پسماند و همچنین تسلط بر انواع لیزر و فناوری کوانتوم چشمگیر و معجزه‌وار است. این صنعت بالنده و رو به جلو حرکت می‌کند. ما مدتی محدودیت داشتیم، اما خوشبختانه با قانون اقدام راهبردی مجلس شورای اسلامی دست و بالمان باز شد. طبق قانون از ما ۱۲۰ کیلو ۲۰ درصد خواستند، در حالی‌که الان از ۲۱۰ کیلو عبور کرده‌ایم. تاکنون ۲۵ کیلو ۶۰ درصد تولید کرده‌ایم که به استثنای کشورهای دارای سلاح هسته‌ای هیچ کشوری قادر به تولید آن نیست.
گروسی: نظارت بر مراکز هسته ای ایران برای بازرسان آژانس دشوار شده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
گروسی: نظارت بر مراکز هسته ای ایران برای بازرسان آژانس دشوار شده است
 وی با اشاره به تاکید رهبر جمهوری اسلامی ایران بر صنعت انرژی هسته‌ای به عنوان حوزه اقتدار، گفت: ما هر چه در فناوری‌های پیشرفته مثل هسته ای، نانو و ... دستاورد و توانمندی داریم، مثل سلاح است و بازدارندگی ایجاد می کند. در این صنعت، کیفیت ۲۰ درصد از دیگر صنایع بالاتر است. یعنی باید ۱۲۰ درصد به آن اطمینان داشته باشید. به همین دلیل خواستند آن را از ما بگیرند. اما اعتراف کردند که دیگر نمی‌توانند. در این سازمان هر چه اراده کنیم انجام می دهیم.
در نمایشگاه نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای  ایران بخشی از دستاوردهای مهم و قابل عرضه صنعت هسته ای این کشور از جمله در حوزه های کاربرد پرتوها، کشاورزی هسته‌ای، سانتریفیوژهای صنعتی و پزشکی، رادیوداروهای تشخیصی و درمانی، لیزر پزشکی جراحی پروستات، چرخه سوخت هسته ای، تولید آب سنگین و دوتره، تولید کیک زرد، مجتمع سوخت، ژئوفیزیک هوابرد، گداخت هسته ای و نیروگاه اتمی بوشهر به همراه زنجیره ۱۰ تایی سانتریفیوژ IR۱، ماکت آبشار سانتریفیوژ، کیت غربالگری، ماکت واحد تولید استون دوتره، ماکت فناوری کوانتوم و اندازه‌گیرهای هسته‌ای چگالی سنج، سطح سنج و اسکنر برج های تقطیر در صنایع پتروشیمی به نمایش در آمده است. این نمایشگاه تا ۱۹ آبان ماه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.
یادآور می شویم که بتازگی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد نظارت بر مراکز هسته ای ایران برای بازرسان این آژانس دشوار شده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала