سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: به رژیم تحریم ها علیه کره شمالی پایبند هستیم

© REUTERS / Pool / Nicholas Kammسخنگوی وزارت خارجه آمریکا: به رژیم تحریم ها علیه کره شمالی پایبند هستیم
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: به رژیم تحریم ها علیه کره شمالی پایبند هستیم  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
اشتراک
مقامات ایالات متحده آمریکا همچنان به رژیم تحریم ها علیه کره شمالی پایبند هستند و از همه کشورهای عضو سازمان ملل می خواهند که همین کار را انجام دهند.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا  این موضوع را در یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به درخواست یکی از خبر نگاران برای اظهارنظر در مورد پیش نویس قطعنامه روسیه و چین شورای امنیت سازمان ملل که کاهش تحریم ها علیه کره شمالی را پیشنهاد  می کند، اعلام کرد.
اهمیت زیاد کره جنوبی به اشاره رهبر کره شمالی به اعلامیه پایان جنگ کره  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اهمیت زیاد کره جنوبی به اشاره رهبر کره شمالی به اعلامیه پایان جنگ کره
ند پرایس گفت:" همانطور که می دانید، ما در مورد عملکرد داخلی سیستم شورای امنیت سازمان ملل اظهار نظر نمی کنیم اما به رژیم تحریم ها متعهد هستیم. هدف آنها محدود کردن توانایی کره شمالی برای به دست آوردن منابع و فناوری مورد نیاز جهت توسعه برنامه های تهدیدآمیز و غیرقانونی این کشور برای توسعه سلاح های کشتار جمعی و موشک های بالستیک است".
وی در عین حال بار دیگر تاکید کرد که ایالات متحده همچنان به تلاش برای همکاری دیپلماتیک جدی با کره شمالی ادامه می دهد و هیچ نیت خصمانه ای علیه این کشور ندارد. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما از پیونگ یانگ می خواهیم که از اقدامات تحریک آمیز خودداری کند و وارد بحث و گفتگو شود. هدف ما خلع سلاح اتمی کامل شبه جزیره کره است. ما هیچ قصد خصمانه ای نسبت به کره شمالی نداریم. قصد ما مشارکت در روند دیپلماسی پایدار و سازنده از جمله با کره شمالی است".
پرایس افزود:" ما همچنین خاطرنشان کرده ایم که حتی زمانی که با دولت یک کشور خاص یا با یک رژیم خاص اختلاف نظر داریم، وضعیت انسانی مردم آن کشور را در نظر می گیریم که البته در مورد کره شمالی نیز صدق می کند. نگران وضعیت انسانی در کره شمالی هستیم. ما با متحدان و شرکای خود کار می کنیم تا تعیین کنیم که چگونه می توانیم به مردم کره شمالی در تامین نیازهای انسانی  آنها کمک کنیم. این چیزی است که ما به آن متعهد هستیم."
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала