رسانه: در صورت وقوع جنگ، موشک های روسی در عرض 10 دقیقه به دانمارک می رسند

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر رسانه: در صورت وقوع جنگ، موشک های روسی در عرض10 دقیقه به دانمارک می رسند
رسانه: در صورت وقوع جنگ، موشک های روسی در عرض10 دقیقه به دانمارک می رسند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.11.2021
اشتراک
نشریه دانمارکی Jyllands-Posten می نویسد: مانور "زاپاد ـ 2021" (Zapad-2021) که در ماه سپتامبر توسط روسیه و بلاروس انجام شد، نشان داد که اتحادیه اروپا نمی تواند امنیت خود را در یک درگیری تمام عیار با مسکو تضمین کند و ضمناً در این درگیری لهستان و دانمارک در منطقه در معرض خطر قرار خواهند داشت.
به گزارش اسپوتنیک، پر نیهولم، نویسنده مقاله منتشره در این نشریه خاطرنشان می سازد که اگر روسیه به به اصطلاح کریدور سووالکی - مرز 100 کیلومتری بین لیتوانی و لهستان حمله کند، نه تنها خود لهستان، که سنگر اروپا در شرق محسوب می شود، بلکه دانمارک زیر ضربه قرار گرفته  و ورشو (پایتخت لهستان) در روز پنجم سقوط خواهد کرد.
نیهولم توضیح داد: «موشک‌های روسی می‌توانند طی ده دقیقه به بورنهولم و در عرض نیم ساعت به کپنهاگ برسند».
عقب ماندگی ناامیدکننده آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.10.2021
عقب ماندگی "ناامیدکننده" آمریکا در رقابت با روسیه در زمینه سلاح هایپرسونیک
در عین حال، نویسنده سوال می کند که اگر روسیه "ناتو را با یک مانور غیرمنتظره شبانه" به دو قسمت تقسیم کند، واشنگتن نسبت به این وضعیت چه واکنشی نشان خواهد داد. او احتمال داد  که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا که همه حواسش یه چین است، حتی از وحود بورنهلم خبر ندارد.
پیش از این، ایالات متحده به خاطر رزمایش روسیه "زاپاد ـ 2021" (غرب 2021) نگران شده بود. سرویس تحقیقاتی کنگره آمریکا  اعلام کرد که گویا مسکو تحت ظاهر رزمایش های مختلف "آماده شدن خود برای تهاجمات بالقوه  واقعی" را پنهان می کند و در حال افزایش نیروهای خود است.
مانور نظامی بلاروس و روسیه تحت عنوان " زاپاد ـ 2021" در ماه سپتامبر برگزار شد. در این رزمایش حدود 200 هزار نفر، بیش از 80 فروند هواپیما و هلیکوپتر، تا 760 دستگاه تجهیزات نظامی از جمله بیش از 290 تانک، بیش از 240 عراده  توپ ، سیستم های موشکی پرتاب چندگانه و خمپاره و  حدود 15 ناو جنگی شرکت داشتند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала