هشدار دانشمندان: غذایتان را به تنهایی نخورید

© Depositphotos.com / Nalga هشدار دانشمندان: غذایتان را به تنهایی نخورید
 هشدار دانشمندان: غذایتان را به تنهایی نخورید - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
دانشمندان کره ای در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که تنها غذا خوردن خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در زنان مسن افزایش می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، محققان کره ای دریافته اند که غذا خوردن به تنهایی خطر بیماری قلبی را در زنان مسن افزایش می دهد.
حقایقی علمی درباره زرده تخم مرغ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.02.2021
حقایقی علمی درباره زرده تخم مرغ
در این مقاله چنین آمده است: وقتی افراد به تنهایی غذا می خورند، تمایل دارند سریعتر غذا بخورند. نتیجه این افزایش شاخص توده بدن، فشار خون و سطح چربی خون است:عواملی که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش می دهند. دانشمندان از سه دانشگاه در کره جنوبی سلامت حدود 600 زن بالای 65 سال را بررسی کردند. آنها سبک زندگی و رژیم غذایی شرکت کنندگانی را که به تنهایی و در جمع غذا می خوردند را مقایسه کردند.
این سه گروه کالری، کربوهیدرات، فیبر، سدیم و پتاسیم یکسانی در طی تحقیق دریافت می‌کردند. در گروهی که افراد به تنهایی سر میز غذا می خورند، میزان 2.58 برابر خطر ابتلا به آنژین - درد قفسه سینه ناشی از کاهش جریان خون، که همچنین از علائم بیماری عروق کرونر قلب است بیشتر به ثبت رسیده است.
پیش از این در خبرها آمده بود که نشستن طولانی باعث مشکلات قلبی می شود. همچنین بر اساس بررسی‌ های اخیر محققان، نشستن ‌های طولانی‌مدت تا ۶۴ درصد احتمال ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می‌ دهد. تحلیل ستون فقرات، فشارهای بیش از حد بر استخوان ‌های گردن، کمر و لگن و بسیاری دیگر از ناهنجاری‌ های اسکلتی، غضروفی و عضلانی هم از دیگر عوارض پشت ‌میزنشینی‌ های طولانی ‌مدت است. به عقیده محققان کانادایی، نشستن های طولانی مدت در پشت میز کار یا روی کاناپه امکان بروز ترومبوز وریدی عمقی را به ویژه در بین افراد مبتلا به چاقی مفرط افزایش می دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала