مذاکرات ویتنام با ایران درباره نفتکش توقیف شده در دریای عمان

© AFP 2023 / Manan Vatsyayanaمذاکرات ویتنام با ایران درباره نفتکش توقیف شده در دریای عمان
مذاکرات ویتنام با ایران درباره نفتکش توقیف شده در دریای عمان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
رسانه‌ها از مذاکره وزارت امور خارجه ویتنام با ایران در خصوص نفتکش توقیف شده توسط سپاه پاسداران در دریای عمان خبر داند.
به گزارش اسپوتنیک، پایگاه خبری عرب نیوز درباره نفتکش توقیف شده توسط سپاه پاسداران ایران در دریای عمان نوشت: وزارت امور خارجه ویتنام می گوید درباره نفتکش توقیف شده با ایران در حال مذاکره است.
رئیس جمهور ایران: دزدی دریایی آمریکا عملی قبیح بود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
رئیس جمهور ایران: دزدی دریایی آمریکا عملی قبیح بود
عرب نیوز در ادامه افزود: وزارت امور خارجه ویتنام می گوید وضعیت سلامت کادر ۲۶ نفره کارکنان این نفتکش توقیف شده توسط ایران خوب است.
آسوشیتدپرس پیش از این به نقل از دو مقام مطلع آمریکایی روز چهارشنبه نوشت که ایران در ماه گذشته میلادی یک نفتکش با پرچم ویتنام را در دریای عمان توقیف کرده است که این نفتکش در بندرعباس نگهداری می‌شود. یکی از این مقامات مدعی شد که ایران در تاریخ ۲۴ اکتبر نفتکش MV Southys را تحت کنترل خود درآورده است. به نوشته آسوشیتدپرس هدف از توقیف این نفتکش مشخص نیست.
بر اساس گزارش رسانه‌های ایران، آمریکا یک نفتکش حامل نفت صادراتی ایران را در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت نمود که همزمان نیروی دریایی سپاه پاسداران با اجرای عملیات هلی برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала