ترکیه خبر انتقال اس -400 به پایگاه هوایی اینجرلیک را تکذیب کرد

© Sputnik / Alexander Galperin /  مراجعه به بانک تصاویر Зенитный ракетный комплекс С-400 "Триумф"
Зенитный ракетный комплекс С-400 Триумф - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
خبرگزاری آناتولی روز پنجشنبه به نقل از منابعی در وزارت دفاع ترکیه اطلاع داد، وزارت دفاع ترکیه اخبار منتشره در خصوص انتقال سامانه های پدافند هوایی اس-400 به پایگاه هوایی اینجرلیک را تکذیب کرده است.
به گزارش اسپوتنیک،  روسیه و ترکیه در سال 2017 قراردادی را برای تحویل تعدادی از سامانه های موشکی ضدهوایی اس-400 به آنکارا امضا کردند که تحویل آن به طرف ترکیه ای در دوره بین تابستان و پاییز سال 2019 انجام شد. پیش از این، تعدادی از منابع اینترنتی محلی از انتقال آتشبارهای سامانه پدافند هوایی اس-400 به پایگاه هوایی اینجرلیک خبر داده بودند.
اردوغان بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
بایدن به اردوغان گفت نگران وجود سامانه روسی اس-400 در ترکیه است
یکی از منابع خبرگزاری آناتولی گفت: «این اظهارات کاملاً نادرست است».
پایگاه هوایی اینجرلیک در استان آدانا در جنوب ترکیه مورد استفاده نیروی هوایی آمریکا قرار دارد. ارتش آمریکا همچنین در حال بهره برداری از یک ایستگاه راداری هشداردهی درباره  حمله  موشکی در منطقه کورجیک در استان مالاتیا در جنوب شرقی ترکیه می باشد که بخشی از سامانه دفاع موشکی ناتو در اروپا است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رابطه با اختلاف نظر با آمریکا بر سر خرید سامانه های دفاع موشکی اس-400 روسیه توسط ترکیه، پیشتر اعلام کرده بود که آنکارا می تواند در واکنش به تحریم های آمریکا، پایگاه های اینجرلیک و کورجیک را به روی ارتش آمریکا ببندد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала