بازداشت تعدادی از شهروندان ترکیه به‌دلیل اعتراض به حضور تفنگداران آمریکا

© Photo / IRNAبازداشت تعدادی از شهروندان ترکیه به‌دلیل اعتراض به حضور تفنگداران آمریکا
بازداشت تعدادی از شهروندان ترکیه به‌دلیل اعتراض به حضور تفنگداران آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
هفده نفر از شهروندان ترکیه به دلیل اعتراض به حضور خدمه نیروی دریایی آمریکا در شهر استانبول، بازداشت شدند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، دفتر استانداری استانبول اعلام کرد مقامات ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ نفر را به دلیل کشیدن سرپوش روی سر یک خدمه نیروی دریایی آمریکا در اعتراض به سیاست‌های این کشور در منطقه غرب آسیا، بازداشت کردند.
واکنش آمریکا به قصد ترکیه برای اخراج سفیر این کشور - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.10.2021
واکنش آمریکا به قصد ترکیه برای اخراج سفیر این کشور
گروهی که این اقدام را انجام داد، اتحادیه جوانان ترکیه بودند که تصاویری از این اقدام را در توییتر به اشتراک گذاشت که در آن تعداد زیادی از ساکنان استانبول شعارهای ضد آمریکایی سر می‌دادند.
این گروه با انتقاد از حمایت آمریکا از شبه‌نظامیان کُرد سوریه (ی.پ.گ) خطاب به نظامیان آمریکا گفتند: «شما دشمن ما هستید و کسی نمی‌خواهد اکنون اینجا باشید. ما اجازه نخواهیم داد سربازان آمریکایی آزادانه در سرزمین‌های ما پرسه بزنند. یانکی به خانه برگرد».
روز دوشنبه بود که کشتی فرماندهی آبی‌خاکی «یو.اس.اس مونت ویتنی» با عبور از تنگه بسفر برای پیوستن به فعالیت‌های ناتو در دریای سیاه، در استانبول پهلو گرفت. کاپیتان این شناور نیروی دریایی آمریکا نیز در آن زمان گفت که خدمه او مشتاقانه منتظر دیدار از ترکیه و تقویت روابط واشنگتن با متحدان ترکیه‌ای خود هستند.
واشنگتن در دسامبر سال قبل تحریم‌هایی را علیه آژانس تدارکات نظامی ترکیه به دلیل خرید سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه تحت کاتسا وضع کرد . «اسماعیل دمیر» رئیس صنایع دفاعی ترکیه و سه مقام دیگر هدف تحریم ها قرار گرفتند که شامل ممنوعیت کلیه مجوزهای صادرات و مجوزهای صادراتی ایالات متحده به ترکیه و همچنین توقف دارایی‌ها و محدودیت‌های صدور روادید برای دمیر است.
پیش از این اما «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با بیان اینکه همتای آمریکایی‌اش به او قول داده که هر کاری بتواند برای فروش جنگنده‌های «اف-۱۶» به این کشور انجام دهد، گفت واشنگتن و آنکارا درباره مبارزه مشترک با تروریسم نیز رایزنی کردند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала