اظهارات رئیس پیشین ناتو درباره تمایل روسیه برای پیوستن به ناتو

© Sputnik / Sergei Savostyanov /  مراجعه به بانک تصاویر اظهارات رئیس پیشین ناتو درباره تمایل روسیه برای پیوستن به ناتو
اظهارات رئیس پیشین ناتو درباره تمایل روسیه برای پیوستن به ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
رئیس پیشین ناتو: پوتین به طور جدی به پیوستن روسیه به این ائتلاف فکر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، جورج رابرتسون، سیاستمدار بریتانیایی و رئیس ناتو در سال های 1999-2004، گفت: ولادیمیر پوتین در ابتدای ریاست جمهوری خود انتظار داشت روسیه به اتحاد آتلانتیک شمالی بپیوندد. او در مصاحبه با پادکست One Decision خاطرات خود از مذاکرات با رهبر روسیه را بیان کرد.
لاوروف: ناتو می‌خواست به روسیه روش زندگی کردن را بیاموزد! - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
لاوروف: ناتو می‌خواست به روسیه روش زندگی کردن را بیاموزد!
به گفته رابرتسون، پوتین در اولین ملاقات خود ابراز تمایل کرد که روسیه را بخشی از اروپای غربی کند. پوتین گفت: چه زمانی ما را به ناتو دعوت می‌کنید؟ - خب، ما برای پیوستن به ناتو دعوت نمی‌کنیم، مردم برای پیوستن به ناتو درخواست می‌دهند. سایر کشورها که اهمیت مشابهی ندارند، گفت: ژنرال ائتلاف گفتگوی خود با رئیس جمهور روسیه را بازگو کرد.
همانطور که این سیاستمدار خاطرنشان کرد، دیدگاه پوتین به دلیل انقلاب نارنجی در اوکراین، که در آن مداخله سیاسی و مالی ائتلاف را دید و همچنین به دلیل گسترش ناتو به شرق تغییر کرد. بدین ترتیب رومانی، بلغارستان، اسلواکی، اسلوونی، لتونی، استونی و لیتوانی در سال 2004 تصمیم به پیوستن به این سازمان گرفتند و پس از آن کرواسی و آلبانی پنج سال بعد به این سازمان پیوستند. به نوبه خود در سال 2008 به گرجستان و اوکراین وعده عضویت داده شده بود، اما آنها همچنان در "انتظار ورود" باقی می مانند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала