ائتلاف سعودی بار دیگر کشتی حامل سوخت برای مردم یمن را توقیف کرد

© Photo / IRNAائتلاف سعودی باردیگر کشتی حامل سوخت برای مردم یمن را توقیف کرد
ائتلاف سعودی باردیگر کشتی حامل سوخت برای مردم یمن را توقیف کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
سخنگوی شرکت نفت یمن از توقیف یک کشتی حامل سوخت این کشور از سوی ائتلاف سعودی خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک  به نقل از خبرگزاری مهر ، «عصام المتوکل»، سخنگوی شرکت نفت یمن از توقیف یک فروند کشتی حامل سوخت از سوی ائتلاف عربستان سعودی خبر داد و در این ارتباط گفت: ائتلاف سعودی کشتی «سی لاین» حامل ۲۹ هزار و ۵۴۵ تن سوخت گازوئیل را در نزدیکی بندر الحدیده توقیف کرد.
ایران از سازمان ملل در حل بحران یمن حمایت میکند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2021
گزارش و تحلیل
ایران از سازمان ملل در حل بحران یمن حمایت میکند
سخنگوی شرکت نفت یمن همچنین خاطرنشان کرد با وجود اینکه این کشتی مورد بازرسی قرار گرفت و مجوزهای ورود سازمان ملل متحد را داشت؛ اما ائتلاف سعودی  از ورود آن به بندر الحدیده جلوگیری کرد
متوکل این اقدام ائتلاف سعودی را نقض آشکار قوانین حقوق بشری بین المللی و نقض آشکار منشورها، قوانین و هنجارهای بین المللی دانست و از فعالان و سازمان‌های حقوق بشری خواست تا مسؤولیت انسانی خود را بر عهده گرفته و برای رفع محاصره و افشای این دزدی دریایی تلاش کنند.
چندماه پیش نیز، شرکت نفت یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی در ادامه جنگ اقتصادی علیه این کشور همچنان چهار کشتی حامل سوخت یمن را توقیف کرده است. این شرکت در بیانیه خود آورده بود: ائتلاف سعودی در توقیف کشتی‌های نفتی حامل بیش از ۶۰ هزار لیتر بنزین و گازوئیل اصرار دارد و بیش از ۸ ماه است که این روند ادامه دارد. شرکت نفت یمن در ادامه بیانیه خود نیز تأکید کرد: ائتلاف سعودی در راستای گسترش بحران اقتصادی و معیشت یمنی‌ها از طریق تشدید محاصره و ممانعت از رسیدن کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده، حرکت می‌کند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала