کشف مقبره خزانه دار فرعون در مصر + تصاویر

© Photo / Twitter / The official Account of the Ministry of Tourism and Antiquities-Egyptکشف مقبره خزانه دار فرعون در مصر
کشف مقبره خزانه دار فرعون در مصر  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
مقبره پتاه-ام-ویا، خزانه دار رامسس دوم، فرعون مصر باستان کشف شد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه  ARTnews، این مقام همچنین عنوان کاتب سلطنتی را داشت و مسئول قربانی ها در معبد رامسس دوم بود.
این مقبره توسط باستان شناسان دانشگاه قاهره، پایتخت مصر در جریان حفاری ها در ساکارا، گورستانی واقع در 25 کیلومتری جنوب قاهره، کشف شد. این مجموعه مقبره ها نام خود را از نام خدای باروری و قدیس حامی مردگان، سوکار گرفته است. او به صورت مومیایی با سر شاهین یا خود پرنده به تصویر کشیده شد.
بر روی دیوارهای این گورستان باستانی، هیروگلیف‌ها و نقاشی‌های به تصویرکشنده گوساله‌ای که به کشتارگاه حمل می‌شود، حفظ شده است. چندین بلوک سنگی نیز در آنجا پیدا شد. دانشمندان حدس می زنند که ممکن است آنها سقف ساختمان را که به مرور زمان فروریخته، نگه داشته باشند.
حفاری ها هنوز ادامه دارد و احتمالاً آثار جالبی دیگری نیز  در این گورستان پیدا خواهد شد.
رامسس دوم، بزرگ‌ترین فرعون عصر پادشاهی نوین (حدود ۱۵۵۰ تا ۱۰۶۹ پیش از میلاد مسیح)، حدود هفتاد سال مقتدرانه حکومت کرد و ثبات و رونق را به مصر آورد. او مانند دولتمردان بین‌المللی امروزی، ماهرانه دیپلماسی، راهبردهای نظامی و تبلیغات را برای اعتلای مصر و حفظ امپراتوری خود به کار گرفت. به این ترتیب بود که او به شخصیتی مهم در سیاست خاورمیانه باستان بدل شد. در آن زمان مصر باستان در اوج قدرت خود بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала