چه کشورهایی در آینده از زمین محو خواهند شد؟

© Sputnik / Aleksey Nikolskyi /  مراجعه به بانک تصاویر چه کشورهایی در آینده از زمین محو خواهند شد؟
چه کشورهایی در آینده از زمین محو خواهند شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
اکسپرس: ممکن است چندین کشور به دلیل گرم شدن کره زمین در آینده محو شوند.
به گزارش اسپوتنیک، گرم شدن کره زمین منجر به ناپدید شدن چندین کشور جزیره ای به دلیل ذوب شدن یخ ها و بالا آمدن سطح آب دریاها خواهد شد. روزنامه اکسپرس در این باره می نویسد.
مناطقی که ممکن است تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی قرار گیرند عبارتند از کیریباتی، تووالو و جزایر مارشال.
خطرات گرمایش زمین برای حدود 1.2 میلیارد نفر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.03.2020
خطرات گرمایش زمین برای حدود 1.2 میلیارد نفر
پلنیزا آلوفا، هماهنگ کننده شبکه اقدام اقلیمی، یک سازمان غیر دولتی محیط زیست جهانی در کیریباتی، گفت که نشست سران سازمان ملل در گلاسکو یک رویداد حیاتی برای این کشور جزیره ای است. وی یادآور شد که افزایش سطح آب دریاها و تشدید طوفان های استوایی تهدیدی برای زندگی مردم و کشاورزی در منطقه است.
آلوفا گفت: "ما در مورد اتفاقات ناگهانی صحبت نمی کنیم. <...> ما در مورد یک پدیده طبیعی صحبت می کنیم که تهدید می کند خانه های ما را کاملاً ببلعد."
به گفته این نشریه، آنوته تانگ، رئیس جمهور سابق کیریباتی، در نشست COP26 در گلاسکو، درباره تهدیدات ناشی از تغییرات آب و هوایی برای کشورش صحبت کرد. او همچنین از سیاست استرالیا در این زمینه انتقاد کرد.
دانشمندان بارها بر لزوم محدود کردن افزایش دمای زمین به یک و نیم تا دو درجه سانتیگراد به منظور کاهش اثرات منفی گرمایش جهانی اشاره کرده اند. برای این منظور، بیش از 190 کشور در سال 2015 توافقنامه پاریس را امضا کردند که یک برنامه اقدام مشخص برای دستیابی به این هدف ارائه می کند. این سند به معنای حذف کامل سوخت‌های فسیلی نیست، اما کشورها باید اقداماتی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و روی آوردن به منابع انرژی تجدیدپذیر انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала