فرانسه: از عدم اجرای تعهدات ایران در قبال آژانس نگران هستیم

© REUTERS / EU Delegation in Viennaفرانسه: از عدم اجرای تعهدات ایران در قبال آژانس نگران هستیم
فرانسه: از عدم اجرای تعهدات ایران در قبال آژانس نگران هستیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه گفت، فرانسه از عدم اجرای تعهدات ایران در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران و خواستار ازسرگیری فوری همکاری این کشور با آژانس است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه در یک نشست خبری گفت: "ما همچنان نگران نقض تعهدات ایران در قبال آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستیم."
بیانیه مشترک روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.10.2021
بیانیه مشترک روسای جمهور آمریکا و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران
در پی رایزنی‌ اخیر علی باقری معاون وزیر امور خارجه با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در بروکسل توافق شد که مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) پیش از پایان ماه نوامبر از سر گرفته شود.
تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.
دولت بایدن علاوه بر آنکه از ارائه ضمانت‌های لازم درباره عدم خروج از توافق خودداری می‌کند بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده اصرار دارد.
مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала