دانشمندان: میلیون ها آمریکایی یک "کوکتل سمی" را می نوشند

© Fotolia / Sondemدانشمندان: میلیون ها آمریکایی یک "کوکتل سمی" را می نوشند
دانشمندان: میلیون ها آمریکایی یک کوکتل سمی را می نوشند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.11.2021
اشتراک
سازمان غیرانتفاعی Environmental Working Group با استناد به نتایج مطالعه خود اطلاع دادم یلیون ها آمریکایی چنان آبی را مصرف می کنند که حاوی عناصر شیمیایی مضر بوده و می تواند منجر به بروز انواع بیماری ها از جمله سرطان شود.
به گزارش اسپوتنیک، این سازمان گفت: "میلیون ها آمریکایی ناخواسته چنان  آبی را می نوشند که حاوی یک کوکتل سمی نامرئی از آلاینده ها است که می تواند به سرطان، آسیب مغزی و سایر مشکلات جدی برای سلامتی منجر شود."
آب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.10.2021
دانستنی های جالب از سختی و سنگینی آب
محققان و دانشمندان  این سازمان  بیش از دو سال را صرف کار بر روی پایگاه داده ها درباره استفاده از آب لوله کشی نموده و اطلاعات مربوط به حدود 50000 سیستم آب رسانی در ایالات متحده آمریکا را تجزیه و تحلیل کرده اند.
کارشناسان به این نتیجه رسیدند که سیستم تامین آب در ایالات متحده مبتنی بر "زیرساخت های قدیمی" است و اغلب مواردی از آلودگی آب آشامیدنی ثبت می شود. علاوه بر این، سازمان Environmental Working Group موازین و معیارهای موجود در آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده را که گویا "وجود میزان غیرایمن مواد شیمیایی سمی را در آب آشامیدنی مجاز می داند"، کهنه شده محسوب می کند.
به گفته این سازمان غیردولتی، میزان آرسنیک، سرب و سایر مواد شیمیایی در آب بسیار زیاد است. سازمان Environmental Working Group از مقامات ایالات متحده خواست تا استانداردهای سخت‌گیرانه‌ تر فدرال کیفیت آب را برقرار کرده و بودجه بیشتری را برای بهبود سیستم تأمین آب سالم در  این کشور تخصیص دهند.
.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала